Βρέθηκε ο ρυπαντής του Ξηριά, που συνεχίζει να ρυπαίνει τον Παγασητικό

Ελαστικός ο νόμος, επισημαίνει η αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας

 

Ελαστικός ο νόμος, επισημαίνει η αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας

Ξεκάθαρη πως δεν θα δεχτεί καμία πρόταση για να λειτουργήσει το Jumbo ή όποια άλλη πολυεθνική ή πολυκατάστημα, όλες τις Κυριακές του έτους δήλωσε στο Ράδιο ΕΝΑ 102,5 και στον Γιώργο Καρεκλίδη η Αντιπεριφερειάρχης κ. Δωροθέα Κολυνδρίνη βάζοντας τέλος στις ανησυχίες του εμπορικού κόσμου της πόλης. Η ίδια ανέφερε πως δεν πρόκειται να πάρει μία τέτοια απόφαση που να ισχύει για ένα μόνο κατάστημα, ενώ υπογράμμισε την αγαστή συνεργασία που έχει με τον Εμπορικό Σύλλογο και όλους τους εμπλεκόμενους ανθρώπους της αγοράς.

Ακόμη η κ. Κολυνδρίνη μίλησε για τον ρυπαντή του Ξηριά, που τον γέμισε με αφρούς προ ημερών, αλλά και για τους ποδηλατοδρόμους σε Βόλο και Ν. Ιωνία που θα δώσουν νέα πνοή, πιο ευρωπαϊκή στην πόλη.

Για τη λειτουργία του Jumbo τις Κυριακές: Δε θα το δεχτώ

Η κ. Κολυνδρίνη ανέφερε πως στο παρελθόν όταν έρχονταν στην περιοχή μας κρουαζιερόπλοια αποφάσισαν με τον Εμπορικό Σύλλογο και λειτουργούσαν τα καταστήματα δύο ή τρεις παραπάνω, από τις προβλεπόμενες, Κυριακές.

Βλέποντας όμως, πως ο κόσμος από τα κρουαζιερόπλοια διοχετεύονταν σε άλλα μέρη και όχι στην αγορά, αποφασίστηκε να μην ανοίγουν τα καταστήματα πέραν των οκτώ θεσμοθετημένων Κυριακών.

«Αυτή η απόφαση ισχύει αυτή τη στιγμή. Εάν και εφόσον αλλάξει αυτή η απόφαση θα είναι επειδή οι άνθρωποι της εμπορικής αγοράς θα το ζητήσουν ή θα αποφασίσουν ότι συντρέχουν κάποιοι άλλοι λόγοι», τόνισε η κ. Κολυνδρίνη, ενώ σαφής ήταν η απάντησή της στο ερώτημα εάν κατατεθεί κατά μόνας ένα αίτημα από το Jumbo ή από άλλη επιχείρηση λέγοντας : «Ούτε θα το δεχτώ, ούτε μπορεί να ισχύσει απόφαση κατά περίπτωση. Η απόφαση ισχύει για όλη την εμπορική αγορά κι όχι για ένα κατάστημα».

Η Αντιπεριφερειάρχης ανέλυσε τον υφιστάμενο νόμο σημειώνοντας ότι υπάρχουν οκτώ θεσμοθετημένες Κυριακές κατά τη διάρκεια όλου του χρόνου, στις οποίες είναι εν δυνάμει ανοιχτά όλα τα μαγαζιά. Αυτό ισχύει για όλη την Ελλάδα. Πέραν των οκτώ Κυριακών θα πρέπει να υπάρξει απόφαση του χωρικού αντιπεριφερειάρχη ανά νομό.

«Δεν ξέρω καν να ισχύει τι γίνεται εκεί -σε Πρέβεζα και Κατερίνη- κάποιοι έλεγαν ότι ισχύει για καταστήματα που είναι πάνω στην Εθνική οδό, κάποιοι έλεγαν ότι ισχύει για καταστήματα σε περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί τουριστικές περιοχές.

Είναι γεγονός ότι για τις χαρακτηρισμένες τουριστικές περιοχές όπως π.χ. η Μακρινίτσα, ισχύει διαφορετική νομοθεσία. Σε ότι αφορά όμως την εμπορική αγορά του Βόλου δεν υπάρχει περίπτωση, ακόμη κι αν ο νόμος μου έδινε τη δυνατότητα, να έπαιρνα κάποια απόφαση που να αφορούσε μια πολυεθνική, κάποιο πολυκατάστημα, εάν δεν το συναποφασίζαμε με τον Εμπορικό Σύλλογο», υπογράμμισε η κ. Κολυνδρίνη, ξεκαθαρίζοντας απολύτως τη στάση της απέναντι στο ενδεχόμενο κατάθεσης σχετικού αιτήματος από το Jumbo.

Βρέθηκε ο ρυπαντής του Ξηριά - Ελαστικός ο νόμος

Η κ. Κολυνδρίνη μίλησε όμως και για το προ ημερών περιστατικό με τη ρύπανση του Ξηριά που είδε το φως της δημοσιότητας, καθώς στο νερό υπήρχαν αφροί. Η Αντιπεριφερειάρχης ανέφερε πως αμέσως πήγε στο σημείο κλιμάκιο, συνέλεξε δείγμα κι έγινε η ταυτοποίησή του με τη βιομηχανία- ρυπαντή.

» Ήδη ξεκίνησε η διαδικασία όπως προβλέπει ο νόμος, η σύνταξη του κειμένου αυτοψίας, θα αποσταλεί στον ρυπαντή. Από κει και πέρα εκείνος προβλέπεται να συμμορφωθεί βάσει των υποδείξεων του ΚΕΠΕ, θα του υποβληθεί και πρόστιμο που είναι γύρω στις 7000-7500 ευρώ», είπε η κ. Κολυνδρίνη σημειώνοντας πως έχει επιβληθεί και στο παρελθόν στην ίδια βιομηχανία πρόστιμο.

Σημείωσε πως η εν λόγω βιομηχανία μπορεί να κάνει μία υποδομή και να λύσει το θέμα, πράγμα όμως που φαίνεται ότι δεν προχωρά.

«Ο νόμος θεωρώ ότι είναι λίγο ελαστικός, όχι για τη συγκεκριμένη περίπτωση, αλλά γενικά σε σχέση με την επιβολή προστίμων σε αντίστοιχες περιπτώσεις. Στην περίπτωση υποτροπής θα έπρεπε να είναι πιο αυστηρή η διαδικασία που θα έπρεπε να ακολουθείται και όταν ο νόμος δίνει το δικαίωμα να πληρώσει κάποιος το 20% και να προσφύγει στην Αποκεντρωμένη ή να προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια και τελεσιδικεί αυτό μετά από 3, 4 5 χρόνια ξέρετε πως όταν μία απόφαση αφορά κατάσταση παρελθόντος έτους και μάλιστα ένα τέτοιο θέμα, το οποίο την ώρα που επιβάλλεται η απόφαση, είναι πολύ μακρινό σε σχέση με την εικόνα που είδαμε προχθές. Είναι ελαστικές ακόμη και οι ποινές των δικαστηρίων. Θεωρώ ότι σε τέτοιες περιπτώσεις θα έπρεπε να είναι άμεσα εκτελεστέες οι αποφάσεις για να «τσούζουν'». Όταν επιβάλεις 7000ευρώ και θα πρέπει να αναγκαστεί να το πληρώσει, θα το σκεφτεί εάν θα ξαναρυπάνει», σχολίασε χαρακτηριστικά η κ. Κολυνδίνη συμπληρώνοντας πως δεν πρόκειται για ρύπο που προκαλεί μέγιστο βαθμό επικινδυνότητας, αλλά προκαλεί υποβάθμιση του περιβάλλοντος .

Στο στάδιο της δημοπράτησης έργα για το Δήμο Βόλου

Εκτός από τα προβλήματα της περιοχής, η κ. Κολυνδρίνη αναφέρθηκε και στα έργα που αφορούν στο Δήμο Βόλου και χρηματοδοτούνται από την Περιφέρεια. Τα περισσότερα βρίσκονται στο στάδιο της δημοπράτησης και τα αποτελέσματα θα φανούν στο μέλλον.

«Σε ότι αφορά τη χρηματοδότηση από εμάς έχει δημοπρατηθεί και έχει υπογραφεί σύμβαση για την κατασκευή της γέφυρας του Ξηριά, στη θέση Λάμια. Βρίσκεται προς ολοκλήρωση το σχέδιο του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης που έχει να κάνει με όλες τις αγροτικές οδοποιίες εντός του Δήμου Βόλου. Έχει ξεκινήσει η διαδικασία σύνταξης μελέτης του ποδηλατοδρομίου και από το πρόγραμμα της Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης δημοπρατείται έργο 1,5 εκ. ευρώ που αφορά 7 χλμ ποδηλατοδρόμων στην περιοχή του Βόλου και της Ν. Ιωνίας. Βρίσκεται σε διαδικασία υλοποίησης το Δημοτικό Θέατρο, αναπλάσεις κοινοχρήστων χώρων μέσα στο Βόλο. Γενικά το μεγαλύτερο μέρος της Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης του Δήμου Βόλου έχει δημοπρατηθεί και έχει συμβασιοποιηθεί», είπε η κ. Κολυνδρίνη.

Νέοι, σύγχρονοι ποδηλατόδρομοι σε Βόλο και Ν. Ιωνία

Μεταξύ των έργων που προχωρά η Περιφέρεια στο Δήμο Βόλου είναι ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων μήκους 7χλμ και αξίας 1,5 εκ. ευρώ. Τα επτά αυτά χιλιόμετρα δεν θα είναι συνεχόμενα, όμως θα δημιουργηθούν μικρά δίκτυα ανάλογα με τους δρόμους.

Ορισμένες από τις οδούς που θα έχουν στο μέλλον νέους και σύγχρονος ποδηλατοδρόμους θα είναι η Ρήγα Φεραίου, η Κασσαβέτη, η Βασσάνη, η Μεταμορφώσεως, η Γρ. Λαμπράκη, ενώ στη Ν. Ιωνία θα γίνουν, μεταξύ άλλων. σε Μαιάνδρου, Ζάχου και Παπαδιαμάντη.

«Είναι προσαρμοσμένοι σε νέα δεδομένα και σε ηλεκτροκίνητα ποδήλατα. Θα είναι κατασκευασμένοι έτσι ώστε να πληρούν όλες τις προϋποθέσεις των σύγχρονων ευρωπαϊκών χωρών για να λειτουργήσουν, να είναι προσβάσιμοι και χωρίς επικινδυνότητα», τόνισε η Αντιπεριφερειάρχης σχολιάζοντας πως δεν θα έχουν καμία σχέση με τους ποδηλατοδρόμους που βιώσαμε πριν κάποια χρόνια και να είναι αντίστοιχοι των ευρωπαϊκών πόλεων.

Μάλιστα, η κ. Κολυνδρίνη επεσήμανε πως η Ελλάδα βρίσκεται πίσω στο εν λόγω ζήτημα, ακόμη κι από Βαλκανικές χώρες, ενώ υπογράμμισε και τη σπουδαιότητα της οδικής και οδηγικής συνείδησης που δυστυχώς και στην πόλη μας λείπει πολλές φορές από πολλούς οδηγούς.

Μαγνησία