Επτά θανατηφόρα τροχαία το 2019 στη Ζάκυνθο - Θύματα ατυχημάτων μιλούν στην «Η»

•Βασικές αιτίες το κακό οδικό δίκτυο και η μη τήρηση του ΚΟΚ

 

•Βασικές αιτίες το κακό οδικό δίκτυο και η μη τήρηση του ΚΟΚ

Τραγικός είναι ο απολογισμός των τροχαίων ατυχημάτων που σημειώθηκαν στο νησί μας το 2019. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Αστυνομικής Περιφερειακής Διεύθυνσης Ιονίων Νήσων, στο νησί μας σημειώθηκαν συνολικά 42 τροχαία, με 60 παθόντες. Επτά άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο, 5 τραυματίστηκαν βαριά και 48 έχουν καταγραφεί από τις αρχές ως ελαφρά τραυματισμένοι. Τα περισσότερα εξ’ αυτών σημειώθηκαν κατά την καλοκαιρινή περίοδο.

Ο Γεώργιος Κωνστάντης, Εκπρόσωπος Τύπου της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ιονίων Νήσων σχολίασε τα συγκεκριμένα στοιχεία και έδωσε τις δικές του συμβουλές αναφορικά με το τι πρέπει να προσέχουν οι οδηγοί.

«Το ζητούμενο δεν είναι να μπούμε σε μία σύγκριση για το πόσα τροχαία ήταν πέρσι ή φέτος. Είναι σημαντικά στοιχεία για το πώς διαμορφώνεται η τάση, αν ήταν αυξητική ή μειωτική. Δεν μπορούμε να μένουμε σε απόλυτους αριθμούς. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να έχουμε οδηγούς που θα τηρούν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να είναι ενημερωμένοι για τις παραβάσεις που μπορεί να τους οδηγήσουν σε τροχαία ατυχήματα και από τη δική μας πλευρά, ως Υπηρεσία να παρατηρούμε αν έχουμε μια εποχική αύξηση όσον αφορά τα τροχαία ατυχήματα και να διαμορφώνουμε ανάλογα την αστυνομική μας παρουσία και δράση». Ο κ. Κωνστάντης σχολίασε ότι το καλοκαίρι αυξάνονται τα τροχαία και πρόσθεσε: «Είναι λογικό το καλοκαίρι να έχουμε πολλά τροχαία ατυχήματα γιατί αυξάνεται η κίνηση των οχημάτων. Να επιστήσουμε την προσοχή σε οδηγούς δικύκλων που είναι πιο εκτεθειμένοι σε θανάσιμους ή σοβαρούς τραυματισμούς και να κάνουμε μνεία στις παραβάσεις που μπορούν να οδηγήσουν σε τροχαίο όπως είναι η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, αυξημένες ταχύτητες, μη χρήση προστατευτικού κράνους ή ζώνης σε συνδυασμό με κάποιες ελλείψεις ή δυσχέρειες του οδικού δικτύου. Υπάρχει μια αυξητική τάση και κυρίως όλων των παραγόντων που προανέφερα».

Το διαλυμένο οδικό δίκτυο της Ζακύνθου… που προκαλεί τροχαία
Το κακό οδικό δίκτυο είναι μία από τις βασικές αιτίες πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων, όπως και η έλλειψη φωτεινών σηματοδοτών και πινακίδων. Ποιος μπορεί να ξεχάσει όσα συνέβησαν στον Άγιο Δημήτριο στις 27 Σεπτεμβρίου, όταν Ι.Χ. παρέσυρε και σκότωσε 55χρονη που κινούταν πεζή… Οι αντιδράσεις των πολιτών της περιοχής ήταν άμεσες. Ωστόσο, εκατοντάδες είναι τα προβληματικά σημεία που μπορούν να υποδείξουν οι συμπολίτες μας στην πόλη και τα χωριά. Ένας δρόμος που έχει βαφτεί πολλές φορές με αίμα είναι και η Ε.Ο. Ζακύνθου – Κερίου.

Έρχεται άλλο ένα καλοκαίρι… Είμαστε έτοιμοι;
Μπορεί οι αριθμοί να σοκάρουν, όμως δεν μπορούμε να μείνουμε σε αυτό. Επτά άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και όποια εξήγηση και αν δώσει κανείς στους δικούς τους ανθρώπους για τις αιτίες των δυστυχημάτων, δεν αρκεί…

Ο ρόλος των αρχών είναι ξεκάθαρος… Η δημοτική και η περιφερειακή αρχή πρέπει να βάλουν σε προτεραιότητα τη συντήρηση και τη βελτίωση του οδικού δικτύου, όσο για την Τροχαία η οποία συνεχίζει το έργο της, ίσως δεν θα πρέπει να αφήνει κανέναν σε «χλωρό κλαρί»… Ποιος ξέρει; Ίσως μετά την επιβολή εκατοντάδων τσουχτερών προστίμων, κάποιοι μπορεί να βάλουν μυαλό. Όμως είναι απαραίτητο να γίνει και μία καταγραφή άμεσα των προβληματικών σημείων για την τοποθέτηση φωτεινών σηματοδοτών και πινακίδων. Σε αυτό πολύ σημαντικό ρόλο μπορούν να αποκτήσουν και οι πρόεδροι των Τοπικών Κοινοτήτων, οι οποίοι γνωρίζουν καλά τα σημεία που χρήζουν παρεμβάσεων.

Ο εφιάλτης της Πατρών – Πύργου
Στις 13 Ιανουαρίου δυο εκπαιδευτικοί από την Πάτρα έχασαν τη ζωή τους στην Πατρών – Πύργου. Αυτό το δυστύχημα ήταν η αφορμή για να ξεκινήσουν οι κινητοποιήσεις με αίτημα το ξεκίνημα των εργασιών κατασκευής του αυτοκινητόδρομου. Υπενθυμίζουμε ότι στην Πατρών – Πύργου έχουν ξεκληριστεί και ζακυνθινές οικογένειες. Είναι ένα θέμα που μας αφορά άμεσα και δυστυχώς ενώ στις κινητοποιήσεις συμμετείχαν οι τοπικές αρχές της Αχαΐας και της Ηλείας, οι αρχές της Ζακύνθου ήταν απούσες…

Κωνσταντίνος Τσουκαλάς – Θύμα τροχαίου ατυχήματος
«Το 2013 είχα τρακάρει στο Γαϊτάνι. Εγώ οδηγούσα μια βέσπα και με χτύπησε ένα φορτηγό. Ο οδηγός του με εγκατέλειψε. Από αυτό το τροχαίο έχασα το πόδι μου και ζω διαφορετικά από τότε. Καλό είναι όταν περάσει ο πανικός, να αναλαμβάνεις τις ευθύνες σου. Καλό είναι να προσέχουμε περισσότερο για να μην βρισκόμαστε σε περίεργες καταστάσεις. Καλό είναι να βοηθάει και ο κόσμος, αν βλέπει κάτι και να μην βγάζει την ουρά του απ’ έξω».

Σπύρος Σούρμπης – Αδερφός θύματος τροχαίου ατυχήματος
«Το πιο σημαντικό είναι οι δρόμοι, οι υποδομές. Πρέπει οι αρχές να κοιτούν το γενικό καλό της Ζακύνθου και πρέπει να αλλάξουν νοοτροπία και οι Έλληνες οδηγοί. Δεν υπάρχει λόγος να τρέχουμε στον δρόμο. Όποιος θέλει, υπάρχουν πίστες. Η Ζάκυνθος είναι μικρή. Είναι σημαντικό να τηρούμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Να προσέχουν όλοι στον δρόμο γιατί η ζωή είναι μικρή και φεύγει γρήγορα».

Ημέρα Ζακύνθου