ΣΕΠΕ Κέρκυρας: «Το Δημόσιο Νηπιαγωγείο δεν μπορεί να γίνεται πεδίο επικοινωνιακής πολιτικής και ερασιτεχνισμών»

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κέρκυρας καλεί την Τετάρτη 4 Μαρτίου 2020 στις 18:00 στο 6ο Δημοτικό Σχολείο (Κύπρου 1) σύσκεψη νηπιαγωγών προκειμένου να οργανώσουν τη δράση τους για όλα τα τρέχοντα ζητήματα της προσχολικής αγωγής & εκπαίδευσης αλλά και για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής στον Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας & Διαποντίων Νήσων τον Σεπτέμβριο

 

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κέρκυρας καλεί την Τετάρτη 4 Μαρτίου 2020 στις 18:00 στο 6ο Δημοτικό Σχολείο (Κύπρου 1) σύσκεψη νηπιαγωγών προκειμένου να οργανώσουν τη δράση τους για όλα τα τρέχοντα ζητήματα της προσχολικής αγωγής & εκπαίδευσης αλλά και για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής στον Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας & Διαποντίων Νήσων τον Σεπτέμβριο.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του: «Η αποσπασματική εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης συνεχίζεται! Χωρίς συνολική πρόταση για το εκπαιδευτικό μας σύστημα, χωρίς σχέδιο για την εκπαίδευση, χωρίς καμιά διαδικασία θεσμικού διαλόγου, η Υπουργός Παιδείας εξήγγειλε αλλαγές στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, αλλαγές που καταπατούν τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του νηπιαγωγείου. Το Νηπιαγωγείο, η πρώτη αλλά ίσως και η σημαντικότερη βαθμίδα της εκπαίδευσης κι ένας από τους βασικότερους μετά την οικογένεια θεσμούς κοινωνικοποίησης, με βασική επιδίωξή του την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών, την υποστήριξη της ανάπτυξης όλων των ικανοτήτων και τη συναισθηματική και κοινωνική ενδυνάμωση των παιδιών, με μια ολιστική παιδαγωγική προσέγγιση επιστημονικά τεκμηριωμένη, γίνεται πεδίο επικοινωνιακής πολιτικής και ερασιτεχνισμών από την πλευρά της Υπουργού Παιδείας κας Κεραμέως.

Η Υπουργός Παιδείας αγνοώντας τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του Νηπιαγωγείου, εμφανίζεται πρόθυμη να προωθήσει πρακτικές κατακερματισμού των μαθημάτων στο Νηπιαγωγείο, με τη θεσμοθέτηση διακριτών γνωστικών αντικειμένων – μαθημάτων. Μ’ αυτόν τον τρόπο θα συμβεί μια δομική αλλαγή του προγράμματος του νηπιαγωγείου και η μετατροπή του από χώρο ανάπτυξης της αντίληψης και της σκέψης, δια μέσου του παιχνιδιού και των αυθόρμητων ή προγραμματισμένων από τον/την νηπιαγωγό δραστηριοτήτων, σε χώρο αποσπασματικών κατακερματισμένων γνώσεων και δεξιοτήτων. Η αντικατάσταση της διαθεματικής προσέγγισης της γνώσης από διακριτά γνωστικά αντικείμενα δεν λαμβάνει υπόψη τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά αυτής της ηλικίας και σαφώς κινείται σε νεοφιλελεύθερες και στην ουσία τους μη επιστημονικά τεκμηριωμένες κατευθύνσεις.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κέρκυρας δηλώνει τη διαφωνία του με την συγκεκριμένη αλλαγή του προγράμματος του νηπιαγωγείου και τη μετατροπή του από χώρο ανάπτυξης της αντίληψης και της σκέψης, σε χώρο αποσπασματικών κατακερματισμένων γνώσεων και δεξιοτήτων.

Συνεχίζουν, σύμφωνα με τις αποφάσεις των Γ.Σ. και της ΔΟΕ, να διεκδικούν:

- Ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση (ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 στο δημόσιο Νηπιαγωγείο).
- Νέα σύγχρονα κτήρια για τα νηπιαγωγεία που να ανταποκρίνονται στις βιολογικές και ψυχολογικές ανάγκες των παιδιών.
- Επαναλειτουργία των Διδασκαλείων σε σύνδεση με τα Πανεπιστήμια για την επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών.
- Τμήματα ένταξης σε όλα τα Νηπιαγωγεία.
- Μόνιμους διορισμούς με κάλυψη όλων των αναγκών της εκπαίδευσης.
- Μείωση αριθμού των νηπίων σε 15 ανά τμήμα.
- Αύξηση της χρηματοδότησης για την δημόσια εκπαίδευση.
- Πρόσληψη βοηθητικού προσωπικού και τραπεζοκόμων.
- Πρόβλεψη ώστε τα νήπια ηλικίας 4 ετών (τα οποία έρχονται για πρώτη φορά στο νηπιαγωγείο) να αξιολογούνται από την αρχή της σχολικής χρονιάς από τα Κ.Ε.Σ.Υ. κατά προτεραιότητα, ώστε να μη χάνεται πολύτιμος χρόνος για πρώιμη παρέμβαση σε όσα απαιτείται.»

Η Κέρκυρα Σήμερα