Μιχάλης Τσαούτος στο Ράδιο ΕΝΑ: Ευκαιρία να στηρίξουμε τις ελληνικές επιχειρήσεις

Ο Γεν. Διευθυντής της ΕΨΑ μιλά για τις ευκαιρίες που απορρέουν από τη κρίση κορωνοϊού

 

Ο Γεν. Διευθυντής της ΕΨΑ μιλά για τις ευκαιρίες που απορρέουν από τη κρίση κορωνοϊού

Μπορεί η βιομηχανία της χώρας και ο χώρος του επιχειρείν να βλέπουν τον τζίρο τους να κατρακυλά εξαιτίας της κρίσης του κορωνοϊού, όμως μέσα από αυτή την κρίση απορρέουν θετικά μηνύματα κι ευκαιρίες για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Όπως τόνισε ο κ. Μιχάλης Τσαούτος, Γεν. Διευθυντής της ΕΨΑ μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ, είναι μία ευκαιρία οι Έλληνες να παραμείνουν για διακοπές στην Ελλάδα, να καταναλώσουν ελληνικά προϊόντα, που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τα εισαγόμενα και να δημιουργηθούν ακόμη και συμπράξεις ελληνικών εταιρειών.

Μπορεί η κρίση του κορωνοϊού να έχει κάποιες θετικές συνέπειες για τη χώρα και τις ελληνικές επιχειρήσεις; Με μια πρώτη ματιά, οι περισσότεροι θα απαντούσαν μεγαλοφώνως όχι, καθώς όλες οι επιχειρήσεις έχουν πληγεί, οι τζίροι έχουν κατρακυλήσει και όλα την επόμενη ημέρα μετά κορωνοϊού μοιάζουν αβέβαια. Ο κ. Μιχάλης Τσαούτος, Γενικός Διευθυντής της βιομηχανίας αναψυκτικών ΕΨΑ βάζει στο τραπέζι τα θετικά μηνύματα, που απορρέουν από αυτή την κρίση και ίσως κάποιοι δεν έχουν σκεφτεί.

Να στηρίξουμε την Ελλάδα, τον τουρισμό και τα ελληνικά προϊόντα

Ο ίδιος τόνισε πως ενδεχομένως ο τουρισμός δεν θα είναι αυτός που περιμένουν όλοι, όμως από ένα σημείο και μετά μπορεί να μην θέλουμε αυτή τη στιγμή και τουρίστες από το εξωτερικό.

«Η Ελλάδα δείχνει να ξεπερνά πιο γρήγορα από άλλες χώρες το θέμα του κορωνοϊού. Βλέπουμε στην Αγγλία για την ανοσία της αγέλης που απέτυχε και δεν θα θέλουμε να τους δούμε στη χώρα μας τέτοιους τουρίστες και είναι λογικό. Κι αυτό είναι από τα καλά της κρίσης. Να παραμείνουμε στην Ελλάδα, να εκτιμήσουμε τις ομορφιές της αλλά ακόμη κι αυτοί που βγαίναν στο εξωτερικό για διακοπές να μείνουν εδώ. Να επιλέξουν ελληνικά προϊόντα, να μείνουν όλα τα χρήματα στην Ελλάδα κι όχι από ανάγκη, αλλά αυτό είναι το καλύτερο που πρέπει να κάνουμε», είπε ο ίδιος χαρακτηριστικά.

Μάλιστα, στηρίζοντας ένα ελληνικό προϊόν στηρίζει κανείς τον εαυτό του, ενώ σύμφωνα με τον ίδιο θα δούμε ελληνικές εταιρείες ακόμη και του ίδιου κλάδου να συμπράττουν και να συνεργάζονται.

Η ΕΨΑ είναι μέλος μιας πρωτοβουλίας που έχει ονομαστεί ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ και αποτελείται από μία κοινότητα εξωστρεφών, παραγωγικών-μεταποιητικών επιχειρήσεων, Ελληνικής ιδιοκτησίας και αποσκοπεί στην ανάδειξη και την προώθηση του σύγχρονου, επιχειρηματικού και παραγωγικού πολιτισμού της χώρας.

«Κάνουμε μια προσπάθεια επικοινωνίας με πάνω από 60 ελληνικές εταιρείες για τη δύναμη που έχει η ένωση των ελληνικών εταιρειών. Επιλέγοντας κάποιος ελληνικά προϊόντα δεν στηρίζει μια ελληνική εταιρεία, αλλά στηρίζει τον εαυτό του. Δεν κάνουμε μια χάρη σε έναν τρίτο. Η ποιότητα των ελληνικών προϊόντων είναι κορυφαία, και πολλές φορές οι τιμές είναι πολύ καλύτερες από τα εισαγόμενα. Η δύναμη μιας μάρκας είναι μεγάλη κι επηρεάζει, αλλά θα δουλέψει το μυαλό όλων προς τις ελληνικές εταιρείες. Κι όσο κι να φαίνεται περίεργο, οι ελληνικές εταιρείες θα βγουν πιο ενωμένες και πιο κοντά η μία στην άλλη και σίγουρα θα δούμε συνεργασίες εταιρειών από τους ίδιους κλάδους», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Τσαούτος για το θετικό μήνυμα που μπορεί να εκπορευθεί από τη μεγάλη αυτή κρίση που διανύει η χώρα, αλλά και όλος ο κόσμος.

Πτώση τζίρου στον κλάδο των αναψυκτικών

Ο κ. Τσαούτος παρ’ όλη την κρίση στον κλάδο των αναψυκτικών συνεχίζει να βλέπει το ποτήρι…μισογεμάτο.

«Πλέον ένα από τα θετικά πράγματα της κρίσης είναι πως ο καθένας το βλέπει συλλογικά. Έχουμε σταματήσει να λέμε η δική μου επιχείρηση. Το εγώ έχει εκλείψει. Είμαστε στο ο κλάδος, η χώρα, στο εμείς. Ο κλάδος μας έχει χάσει τουλάχιστον το 50 % του τζίρου του που αντιστοιχεί στην κρύα όπως λέμε αγορά, εκεί που το αναψυκτικό σερβίρεται κρύο, που είναι η εστίαση, το περίπτερο, η μικρή λιανική. Έχει παραμείνει η αγορά του μάρκετ, η ζεστή αγορά που λέμε, όμως κι εκεί το δεύτερο 15μερο του Μαρτίου είχε υποστεί μία μείωση της τάξης του 20%, κυρίως επειδή ήταν τότε που ξεκινούσε η καραντίνα , επικράτησε ο πανικός κ ο καταναλωτής στράφηκε σε πιο απαραίτητα προϊόντα για την παραμονή του μέσα στο σπίτι», ανέφερε ο ίδιος.

Βέβαια τα δείγματα της πρώτης εβδομάδας του Απριλίου, όπως συμπλήρωσε, δείχνουν ότι αυτό το κλίμα ηρεμεί και πως ο καταναλωτής κάνει τις αγορές του όπως και πριν.

Φυσικά, σχολίασε πως δεν είναι ευκαταφρόνητο το 50% απώλειας τζίρου, ενώ συμπλήρωσε πως τα μέτρα της κυβέρνησης για την απαγόρευση μείωσης προσωπικού, είναι πολύ αυστηρά, τονίζοντας ότι «Τα μέτρα που έχουν ληφθεί από την κυβέρνηση είναι πολύ αυστηρά στον συγκεκριμένο τομέα, δηλαδή χρησιμοποιείς τα εργαλεία της κυβέρνησης, δεν μειώνονται οι θέσεις εργασίας ούτε κατά μία, κι εμείς αυτό έχουμε ακολουθήσει και θέλουμε να επανέλθει η αγορά στα κανονικά της και να επανέλθουμε σε πλήρη παραγωγή στο εργοστάσιο», ανέφερε.

Βλέπουμε διάθεση στήριξης, στις λεπτομέρειες έχουμε δουλειά

Ο κ. Τσαούτος όμως σχολίασε και τα μέτρα στήριξης της κυβέρνησης προς τις επιχειρήσεις, σημειώνοντας πως έχουν παρθεί αποφάσεις, έχουν διορθωθεί πολλά ζητήματα, όπως έχουν πληγεί πολλές επιχειρήσεις και πολλοί κλάδοι.

«Δεν λέω ότι δεν υπάρχει η βούληση, το σίγουρο είναι ότι είναι κάτι πρωτόγνωρο και δύσκολο. Βλέπουμε ότι υπάρχει διάθεση να στηριχθεί η οικονομία, στις λεπτομέρειες όμως έχουμε δουλειά», τόνισε.

Σε ότι αφορά τα σενάρια που γίνονται για την έξοδο πια στην κανονικότητα ο κ. Τσαούτος υπογράμμισε πως «Εμείς ως εταιρεία, προσπαθούμε να κάνουμε αισιόδοξα σενάρια.

Τα νούμερα της Ελλάδας-για τον κορωνοϊό- έχουν γίνει παράδειγμα σε όλο τον κόσμο. Από αυτή την πλευρά λέμε ότι κάτι έχουμε πετύχει. Σε ένα αισιόδοξο σενάριο , πιάνουν οι ζέστες και τα πράγματα ηρεμούν και δεν έχουμε δεύτερο γύρο κρουσμάτων από το φθινόπωρο, είτε γιατί θα έχει βρεθεί κάποιο φάρμακο, είτε εμβόλιο, είτε άλλη λύση, τότε μιλάμε για κάποιους μήνες που ταρακουνήθηκε γερά η οικονομία κι εμείς οι ίδιοι και μετά σιγά σιγά πάμε σε μια πιο ήρεμη κατάσταση για να βγει το καλοκαίρι».

Μαγνησία