«Δραπέτευσε» με τα φτερά της γνώσης

*Αρμένιος κρατούμενος στη Λάρισα, αφού πήρε το απολυτήριο Λυκείου, έδωσε εισαγωγικές, πέρασε και ξεκινά σπουδές στην Εκκλησιαστική Ακαδημία Κρήτης, αφού μεταχθεί σε σωφρονιστικό κατάστημα του νησιού * 40άρης, ο Σαμβέλ, δηλώνει στην «ΕτΔ»: Είμαι πατέρας δύο παιδιών που σπουδάζουν. Θέλω να τους δείξω ότι προσπαθώ…

 

Τα κάγκελα της φυλακής δεν στάθηκαν εμπόδιο να «δραπετεύσει» από την καθημερινότητα του εγκλεισμού του.

Ο Σαμβέλ, Αρμένιος στην καταγωγή, είναι κρατούμενος στις Δικαστικές Φυλακές Λάρισας. Το εκπαιδευτικό σύστημα του προσφέρει μια δεύτερη ευκαιρία στη μόρφωση. Την άρπαξε και πήρε την απόφαση να αλλάξει τόσο το παρόν, όσο και το μέλλον του, ακολουθώντας τον δρόμο προς την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ακόμη κι αν αυτός περνά μέσα από τους γκρίζους τοίχους των κελιών.

Με προσπάθειες χρόνων, μέσα από πολλούς σκοπέλους αλλά και τη στήριξη συγκρατουμένων του, κυρίως του συμπατριώτη του Βρουίρ, ο οποίος αποτέλεσε για εκείνον παράδειγμα, καθώς σήμερα είναι τριτοετής φοιτητής σε Ελληνικό Πανεπιστήμιο, καθώς και του προσωπικού των φυλακών, των καθηγητών του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας και του Εσπερινού Σχολείου Λάρισας και των κοινωνικών λειτουργών της φυλακής, συμμετείχε ως υποψήφιος στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις και κατάφερε να εισαχθεί στην Πατριαρχική Ανωτάτη Εκκλησιαστική Ακαδημία Κρήτης, με 5.200 μόρια.

Σήμερα ενώ περιμένει τη μεταγωγή του σε φυλακές της Κρήτης, όπου θα διευκολύνει τις σπουδές του στη σχολή, μιλά στην «ΕτΔ» για τη σημαντική αυτή στιγμή της ζωής του, τον μεγάλο αγώνα του και τις απρόσμενες χαρές που πήρε μέσα από όλη αυτή την προσπάθεια, αλλάζοντας ακόμη και τον τρόπο με τον οποίο μπορεί στο εξής να ζει.

Ο Σαμβέλ, στα 40 του χρόνια, ξεκίνησε την προσπάθειά του πριν τρία χρόνια, αποφασίζοντας να φοιτήσει μέσα από τη φυλακή στο Λύκειο, με το σύστημα της «κατ’ οίκον διδασκαλίας».

Οι σελίδες των σχολικών βιβλίων ήταν γι’ αυτόν μια διαφυγή, που στην πορεία έγινε στόχος και τελικά τρόπος ζωής.

Στις προαγωγικές εξετάσεις, για τη μετάβασή του κάθε χρόνο στην επόμενη τάξη του Λυκείου, η μία επιτυχία διαδεχόταν την άλλη. Κατέφερε να αποκτήσει το απολυτήριο Λυκείου και αυτό όπως δήλωσε του έδωσε θάρρος και μεγάλη ψυχική δύναμη να προχωρήσει.

«Έτρεμα όταν το πήρα στα χέρια μου. Δεν μπορώ να σας περιγράψω τα συναισθήματά μου. Ήταν για μένα πολύ σημαντικό. Μου έδωσε δύναμη να συνεχίσω», μας είπε.

Βασικό του κίνητρο ήταν να δώσει χαρά στην οικογένειά του, να τους κάνει περήφανους, δείχνοντάς τους με αυτόν τον τρόπο ότι μετάνιωσε για τα λάθη του και ότι είναι ένας άνθρωπος που μπορεί να καταφέρει σημαντικά πράγματα.

«Έχω δύο παιδιά που σπουδάζουν... θέλω να τους δείξω ότι προσπαθώ…» αναφέρει.

Ακολούθησε η απόφασή του να δώσει πανελλήνιες εξετάσεις, κατακτώντας κι αυτόν τον στόχο, την εισαγωγή του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που του έδωσε νέα δύναμη να συνεχίσει.

Είχα πολύ άγχος. Δεν πίστευα ότι θα τα καταφέρω. Ευχαριστώ όλους όσοι με βοήθησαν όλα αυτά τα χρόνια, όσοι στάθηκαν δίπλα μου και με δίδαξαν, με ενίσχυσαν και με πίστεψαν. Νιώθω απέραντη ευγνωμοσύνη» μας είπε.

Στη διαδικασία της μελέτης ανακάλυψε ότι του αρέσουν τα Αρχαία Ελληνικά και η Ιστορία. «Έχουμε πολλά κοινά οι Αρμένιοι και τους Έλληνες» μας είπε.

Μέσα από τη δική του ιστορία, καταλήγει στο εξής μήνυμα:

«Άμα το θέλεις, μπορείς να αλλάξεις τον εαυτό σου και τη ζωή σου».

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ

Στην Πατριαρχική Ανωτάτη Εκκλησιαστική Ακαδημία Κρήτης λειτουργούν δύο Προγράμματα:

α) Πρόγραμμα Ιερατικών Σπουδών, όπου γίνονται δεκτοί μόνο άρρενες. Η φοίτηση είναι τετραετής (οκτώ εξάμηνα σπουδών). Προετοιμάζει και καταρτίζει κληρικούς, στελέχη της Ορθοδόξου Εκκλησίας, υψηλού μορφωτικού επιπέδου, ικανά να αντιμετωπίσουν τις προσκλήσεις και προκλήσεις της σύγχρονης εποχής. Οι απόφοιτοι λαμβάνουν πτυχίο ισότιμο με εκείνα των Ιδρυμάτων Ανωτάτης Εκπαίδευσης. Εφόσον χειροτονούνται, κατατάσσονται στην Α’ μισθολογική κατηγορία εφημερίων και εξελίσσονται στα μισθολογικά κλιμάκια της κατηγορίας Π.Ε.

β) Πρόγραμμα Εκκλησιαστικής Μουσικής και Ψαλτικής, όπου γίνονται δεκτοί άνδρες και γυναίκες. Η φοίτηση είναι τετραετής (οκτώ εξάμηνα σπουδών) και αποσκοπεί στην παρουσίαση, στη βίωση και μετάδοση του μουσικού πλούτου - πολιτισμού στους φοιτητές και στις φοιτήτριες.

Λένα Κισσάβου
Πηγή: Ελευθερία Λάρισας