Δωδεκάνησα: Αρνούνται οι αναπληρωτές να έρθουν στα νησιά μας

Το μαζικό κύμα άρνησης αναπληρωτών να έρθουν στην περιοχή μας είναι το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία μας αυτή τη στιγμή, και το οποίο οι εκπαιδευτικοί θέτουν μετ’ επιτάσεως στην κυβέρνηση ώστε να απαλειφθεί το φαινόμενο με τα κενά, τα οποία στα Δωδεκάνησα αυτή την περίοδο υπολογίζονται γύρω στα είκοσι πέντε

 

Το μαζικό κύμα άρνησης αναπληρωτών να έρθουν στην περιοχή μας είναι το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία μας αυτή τη στιγμή, και το οποίο οι εκπαιδευτικοί θέτουν μετ’ επιτάσεως στην κυβέρνηση ώστε να απαλειφθεί το φαινόμενο με τα κενά, τα οποία στα Δωδεκάνησα αυτή την περίοδο υπολογίζονται γύρω στα είκοσι πέντε.

Αυτό τονίστηκε, μεταξύ άλλων, στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε χθες, από τη Ρόδο όπου βρέθηκε, ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ κ. Θεόδωρος Τσούχλος μαζί με εκπροσώπους της Διοίκησης της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου και συγκεκριμένα τον Πρόεδρό της κ. Ανδρέα Μαρίνο, τον Γραμματέα κ. Θεόδωρο Ξάφη και το μέλος κ. Δημήτρη Κλαδογένη.

Καλωσορίζοντας τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας ο κ. Μαρίνος, είπε ότι η παρουσία του είχε να κάνει με ενημέρωσή του σχετικά με τα προβλήματα που υπάρχουν στην περιοχή μας, τα οποία φέτος είναι κάπως διαφορετικά λόγω αυτού του μαζικού κύματος από αναπληρωτές που αρνήθηκαν να έρθουν. Ο λόγος είναι η κατάργηση της διπλής μοριοδότησης-κάτι που ξεκίνησε από την προηγούμενη κυβέρνηση-και από την άλλη μεριά δεν υπάρχει κάποιο πέναλτι για αυτούς που δεν δέχονταν τον διορισμό.

Μέσα σ’ αυτό το περιβάλλον, με αφορμή και την επίσκεψη του Προέδρου της ΟΛΜΕ, οι καθηγητές καλούν τις τοπικές κοινωνίες να μην εκθέτουν απλά το πρόβλημα αλλά να λάβουν και κάποια μέτρα για να βοηθήσουν τη στελέχωση των σχολείων, όπως το να επιδοτήσουν κάποια καταλύματα για τη στέγαση των εκπαιδευτικών. Όπως τόνισε, όταν ένας καθηγητής παίρνει 800 ευρώ και πρέπει να δώσει τα μισά στο ενοίκιο αυτό εξηγεί για ποιο λόγο υπήρξαν φέτος τόσες αρνήσεις.

Ο Πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕΔ μίλησε ακόμη και για τον κοινωνικό ρόλο του σχολείου και την τεράστια πίεση που δέχονται οι καθηγητές και χρήζει της στήριξης του κράτους, όπως για παράδειγμα η παρουσία ψυχολόγου στα λύκεια. Δεν παρέλειψε, επίσης, να τονίσει ότι οι παρεμβάσεις και οι συντηρήσεις στα σχολικά κτίρια από τον Δήμο, μετά και από συνάντηση που είχαν με τον αντιδήμαρχο Παιδείας κ. Στράτο Καρίκη, κρίνονται ως θετικά και περιμένουν να γίνουν.

Ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ

Ο κ. Τσούχλος, βρίσκεται στη Ρόδο από προχθές και εκτός από την παρουσία του στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Α’ ΕΛΜΕΔ, επισκέφθηκε και σχολεία ενώ χθες είχε συνάντηση και με τον Διευθυντή της Β’ βάθμιας εκπαίδευσης Δωδεκανήσου κ. Γιάννη Παπαδομαρκάκη.

Στη συνέχεια, στάθηκε ιδιαίτερα στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που μάχονται στις δυσπρόσιτες περιοχές της χώρας μας και τόνισε ότι εκείνο που τους προβληματίζει περισσότερο είναι το θέμα των αναπληρωτών που φθάνουν πλέον στην ηλικία των 60 χρονών και συνταξιοδοτούνται ως τέτοιοι ενώ την τελευταία δεκαετία τα πράγματα έχουν χειροτερεύσει σημαντικά. Τα προβλήματά τους είναι η στέγαση, η σίτιση, η μετακίνηση, όπως επίσης και ότι η προηγούμενη κυβέρνηση κατήργησε τη διπλή μοριοδότηση και έχουμε οδηγηθεί σε πρωτόγνωρο αριθμό άρνησης τοποθετήσεων που υπολογίζονται σε δεκάδες στην πρώτη, τη δεύτερη και τη λεγόμενη τρίτη φάση. Για τον λόγο αυτό τα κενά είναι σημαντικά.

Όσο αφορά στην περιοχή μας, γνωρίζουν ότι σε τρία νησιά παρουσιάζονται σημαντικά κενά εκπαιδευτικών: Στην Κάσο, τη Νίσυρο και την Αστυπάλαια. Ειδικότερα αυτά εντοπίζονται στην πληροφορική, στην Αστυπάλαια ένας βιολόγος δεν αποδέχθηκε την πρόσληψή του, ένας οικονομολόγος στη Σύμη και πάνω από δέκα είναι τα κενά σε ξενόγλωσσα τμήματα. Συνολικά, τα κενά ανέρχονται περίπου στα 25 στην περιοχή μας. Έτσι, αναμένουν το υπουργείο Παιδείας, στην επόμενη φάση που θα την πραγματοποιήσει αρχές Νοεμβρίου απ’ ό,τι φαίνεται, να καλύψει πλήρως τα κενά και στα εξεταζόμενα πανελλαδικά μαθήματα αλλά και στα υπόλοιπα. Σημαντικά κενά υπάρχουν επίσης και στα μουσικά μαθήματα, αν και το πρόβλημα στα Μουσικά Σχολεία υπάρχει σε όλη τη χώρα.

Όπως τόνισε, λοιπόν, η λύση σε όλα αυτά τα ζητήματα είναι οι μαζικοί, μόνιμοι, διορισμοί αφού στη δεκαετία της μνημονιακής λαίλαπας που περάσαμε το έλλειμμα που έχει παρουσιαστεί σε καθηγητές ανέρχεται στους 19 χιλιάδες και το Κράτος προσπάθησε διαχρονικά να το επιλύσει με διάφορους τρόπους. Ένας από αυτούς ήταν η πρόσληψη αναπληρωτών περί τους δέκα χιλιάδες κάθε έτος. Παράλληλα, τους αύξησε το ωράριο, αύξησε τον αριθμό των μαθητών, συγχωνεύει και καταργεί σχολικές μονάδες κτλ.

Και αυτή η αντιμετώπιση οδήγησε στα κενά που έφθαναν να καλυφθούν μέχρι τον Μάρτιο μήνα. Παράλληλα, δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί κάθε χρόνο υποβάλουν αίτηση στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και γίνεται αποδεκτό περίπου το ένα τέταρτο ενώ οι υπόλοιποι παραμένουν άνεργοι ως αναπληρωτές και αυτοί είναι γύρω στους 90 χιλιάδες.

Για τον λόγο αυτό, λοιπόν, απαιτούν από το υπουργείο Παιδείας να ξεκινήσουν οι μόνιμοι διορισμοί το 2020 και να καλύπτονται πλήρως όλες οι θέσεις που είναι κενές. Αφού γίνουν αυτοί οι διορισμοί, θεωρούν ότι από εκεί και πέρα υπάρχει το πεδίο ώστε να δοθεί η ευκαιρία σε νέους συναδέλφους τους να διεκδικήσουν και αυτοί την είσοδό τους στη δημόσια εκπαίδευση.

Ένα δεύτερο ζήτημα που θέτουν είναι οι διορισμοί στην ειδική αγωγή να γίνουν πραγματικότητα και έπρεπε να είχαν γίνει από τον Αύγουστο. Από αυτούς ο καταμερισμός πρέπει να γίνει με βάση των ποσοστό των αναπληρωτών σε κάθε κατηγορία, που σημαίνει ότι οι ίδιοι θέτουν ως κόκκινη γραμμή τον αριθμό των 1.600.

Ακόμα μία πρότασή τους είναι να υπάρχουν επιλαχόντες για τους αναπληρωτές γιατί όπου υπάρχουν κενά στην πράξη σημαίνει ότι τα παιδιά πάνε με ανισότητες στις πανελλήνιες. Η ΟΛΜΕ συμπαρίσταται στην Α’ ΕΛΜΕΔ και θα παραδώσει το υπόμνημά τους στους αρμοδίους της κυβέρνησης.

Η Ροδιακή