SLOT: Έκκληση σωτηρίας από τους ξενοδόχους | Δείτε τι απαντά στην ΗΜΕΡΑ ο υπεύθυνος επικοινωνίας της Fraport

•Χωρίς σύγχρονο ραντάρ στην Ανδραβίδα στερούμαστε πτήσεις
•Η Fraport περιμένει ακόμα από την Π.Α. τα τεχνικά χαρακτηριστικά!
•100.000 λιγότεροι επισκέπτες το 2020

 

•Χωρίς σύγχρονο ραντάρ στην Ανδραβίδα στερούμαστε πτήσεις
•Η Fraport περιμένει ακόμα από την Π.Α. τα τεχνικά χαρακτηριστικά!
•100.000 λιγότεροι επισκέπτες το 2020

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν για μία ακόμα φορά οι ξενοδόχοι του νησιού για το φλέγον θέμα της έγκρισης πτήσεων (slot), καθώς λόγω του απαρχαιωμένου εξοπλισμού του αεροδρομίου Ανδραβίδας – μέσω του οποίου εξυπηρετείται το αεροδρόμιο Ζακύνθου – οι αεροπορικές εταιρείες δεν μπορούν να εξασφαλίσουν τις πτήσεις που έχουν αιτηθεί για την επόμενη χρονιά.

Ο Σύλλογος Ξενοδόχων της Δ.Ε. Ζακυνθίων επανέρχεται στο θέμα και απευθύνει έκκληση σωτηρίας… Συγκεκριμένα, τα μέλη του Συλλόγου αναφέρουν ότι μετά και το τέλος της τουριστικής έκθεσης «World Travel Market» του Λονδίνου, ήταν αρκετά ενθαρρυντικό να ακούν από τους παρευρισκόμενους συναδέλφους τους και τουριστικούς πράκτορες ότι η Ζάκυνθος για άλλη μια φορά καταγράφει αύξηση στις προκρατήσεις για το 2020 και μάλιστα την μεγαλύτερη από τους υπόλοιπους προορισμούς της Ελλάδας.

Όμως, επισημαίνουν ότι εκείνο που δεν γνωρίζει η κοινωνία και οι τουριστικοί παράγοντες του νησιού μας, είναι ότι για να επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις και τα μέχρι τώρα στατιστικά στοιχεία, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχουν εξασφαλίσει οι αεροπορικές εταιρείες τις πτήσεις που έχουν αιτηθεί για την επόμενη χρονιά.
Δυστυχώς, οι αεροπορικές εταιρείες μέχρι στιγμής ΔΕΝ έχουν εξασφαλίσει τα απαραίτητα Slots (έγκριση πτήσεων) για να καλύψουν τις ανάγκες της ζήτησης σε αεροπορικές θέσεις.

Στο σημείο μηδέν

Μεταξύ άλλων, οι ξενοδόχοι τονίζουν: «Δεν έχει γίνει τίποτα απολύτως σχετικά με την προμήθεια σύγχρονου ραντάρ και εξοπλισμού στο αεροδρόμιο της Ανδραβίδας μέχρι στιγμής, σύμφωνα με την συμβατική υποχρέωση της Fraport, με υπαιτιότητα βέβαια του Ελληνικού Δημοσίου. Όπως γίνεται αντιληπτό αν δεν λυθεί άμεσα το παραπάνω πρόβλημα, όχι μόνο δεν θα καλυφθούν οι 45 περίπου εβδομαδιαίες πτήσεις της Thomas Cook, αλλά και οι αιτήσεις από άλλες μικρές ή μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να προσθέσουν την Ζάκυνθο στο πρόγραμμα τους, δεν θα μπορέσουν να πάρουν την απαραίτητη έγκριση, με αποτέλεσμα όχι μόνο να συρρικνωθεί ο μαζικός τουρισμός μέσω των μεγάλων Tour Operators, αλλά και οι μεμονωμένοι πελάτες δεν θα μπορούν να έρθουν στο νησί μας λόγω έλλειψης αεροπορικών θέσεων ή τεράστιου κόστους των αεροπορικών ναύλων που δημιουργείται από την μείωση των θέσεων. Κάνουμε έκκληση στους αρμοδίους να ασχοληθούν πιο σοβαρά με το πρόβλημα και να δοθεί ένα τέλος στο απλό, αλλά και σίγουρα πολύ σημαντικό θέμα για την οικονομία του νησιού».

Fraport: «Εδώ και τρία χρόνια ζητάμε από το Ελληνικό Δημόσιο τα τεχνικά χαρακτηριστικά»

Ο υπεύθυνος επικοινωνίας της Fraport, Γιάννης Παπάζογλου, με δηλώσεις του στην εφημερίδα μας, ξεκαθαρίζει: «Αναφορικά με όσα προβλέπει η Σύμβαση Παραχώρησης, θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι έχουμε ζητήσει επανειλημμένα από το Ελληνικό Δημόσιο, εδώ και τρία χρόνια (πριν την έναρξη της παραχώρησης) να αποφασίσει και να μας γνωστοποιήσει για το είδος και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των συστημάτων διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας που θα πρέπει να προμηθευτεί η εταιρεία μας. Μόλις ολοκληρωθεί η σχετική προετοιμασία από το Ελληνικό Δημόσιο, η εταιρεία μας θα ξεκινήσει άμεσα τη διαδικασία προμήθειας».

Το εμπόδιο

Ουσιαστικά αυτό που πρέπει να γίνει για να λυθεί το πρόβλημα είναι να υπάρξει επικοινωνία της Πολεμικής Αεροπορίας με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου από κοινού να αποφασίσουν για την τεχνολογία που επιθυμούν να εγκατασταθεί στο αεροδρόμιο. Η Fraport, λόγω της σύμβασης παραχώρησης, έχει το απαιτούμενο ποσό για την προμήθεια «κλειδωμένο», καθώς αποτελεί υποχρέωση της, ενώ επισημαίνεται ότι είναι μία κίνηση την οποία θέλει και επιθυμεί η εταιρεία, καθώς θα μπορεί να διαχειριστεί μεγαλύτερο όγκο πτήσεων. Να σημειωθεί ότι το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζει και το αεροδρόμιο των Χανίων.

Η Σύμβαση Παραχώρησης

Θέματα αεροναυτικών βοηθημάτων/εξοπλισμού, διαδικασιών και έμψυχου δυναμικού που σχετίζονται με τη Διαχείριση Εναέριας Κυκλοφορίας, τη ρύθμιση χρήσης των διαδρόμων προσγείωσης και απογείωσης και τη ρύθμιση της εναέριας κυκλοφορίας εντός του αεροδρομίου, τα οποία ενδέχεται να αφορούν εκτός από τα Αεροδρόμια Κοινής Χρήσης και άλλα Περιφερειακά Αεροδρόμια που επηρεάζονται από τις ρυθμίσεις του εναερίου χώρου που ελέγχει η ΠΑ, ανήκουν στο πεδίο ευθύνης της ΠΑ και για αυτά θα καταβάλλεται τίμημα στην ΠΑ από το Δημόσιο. Σε κάθε περίπτωση διευκρινίζεται, ότι όπου σήμερα την ευθύνη την έχει η ΥΠΑ αντί της ΠΑ για τα θέματα αυτά, υπεύθυνη έναντι του Παραχωρησιούχου είναι η ΥΠΑ και όχι η ΠΑ.

6.4.2 Οι υπηρεσίες αεροναυτιλίας που παρέχονται από μονάδα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας της ΠΑ θα λαμβάνουν υπόψη:

(α) τις διατάξεις του Παραρτήματος Β του Κανονισμού (ΕΚ) 1108/2009 για τη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας και τις υπηρεσίες αεροναυτιλίας «βασικές απαιτήσεις για ATM/ANS και ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας»

(β) το πλαίσιο επιδόσεων του γενικού προγράμματος για την διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας (ΑΤΜ) του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 390/2013 για καθορισμό μηχανισμού επιδόσεων των υπηρεσιών αεροναυτιλίας και των λειτουργιών δικτύου και

(γ) το προγραμματισμένο επίπεδο εξυπηρέτησης σε σύνδεση με τη δήλωση χωρητικότητας του αεροδρομίου.

6.4.3 Για την αναβάθμιση των Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας εντός των στρατιωτικών τερματικών περιοχών (ΜΤΜΑs) των αεροδρομίων Χανίων και Ανδραβίδας, απαιτείται εκσυγχρονισμός των Τομέων Επικοινωνιών και Επιτήρησης, με την απόκτηση των ακόλουθων συστημάτων:

(α) Wide Area Multilateration System (WAM) / Automatic Dependent Surveillance -Broadcast(ADS-B) στα αεροδρόμια Χανίων και Ανδραβίδας συμπεριλαμβανομένου ανάλογου αριθμού επίγειων αναμεταδοτών/ απομακρυσμένων σταθμών (μέγιστο τέσσερεις (4) επίγειοι αναμεταδότες/ απομακρυσμένοι σταθμοί ανά ΜΤΜΑ) για κάλυψη του συνόλου της έκτασης των τερματικών περιοχών (MTMA) και τον απαιτούμενο, ανά Υπηρεσία, για τα Κέντρα Ελέγχου Προσέγγισης (APP) Χανίων – Ανδραβίδας και των Πύργων Ελέγχου Αεροδρομίου στα Χανιά, την Ανδραβίδα, την Κεφαλληνία, τον Άραξο και τη Ζάκυνθο, με έως δέκα (10) θέσεις εργασίας εναέριας κυκλοφορίας το μέγιστο ανά MTMA. Τα εν λόγω συστήματα θα παρέχουν χωρητικότητα ισοδύναμη με την εγκατάσταση ενός ενιαίου Ραντάρ Δευτερεύουσας Επιτήρησης σε κάθε MTMA και θα συνεργάζονται με τα συστήματα επικοινωνίας, πλοήγησης και επιτήρησης (CNS) της ΥΠΑ. Οι συνδέσεις επικοινωνίας δεδομένων ανάμεσα στα Κέντρα Ελέγχου Προσέγγισης και τους Πύργους Ελέγχου Αεροδρομίου που προαναφέρθηκαν, καθώς και τα έργα αγοράς/χρηματοδοτικής μίσθωσης/απαλλοτρίωσης γης και σύνδεσης στα δίκτυα υπηρεσιών κοινής ωφέλειας για όλους τους επίγειους αναμεταδότες/απομακρυσμένους σταθμούς εξαιρούνται από το πεδίο του παρόντος.

(β) Voice Communication System (VCS) στις Υπηρεσίες Προσέγγισης και στους Πύργους Ελέγχου των αεροδρομίων Χανίων, Ανδραβίδας, Κεφαλληνίας, Αράξου και Ζακύνθου, ανάλογης χωρητικότητας των διαχειριζόμενων συχνοτήτων και των θέσεων εργασίας που θα αναπτυχθούν σε κάθε Κέντρο Ελέγχου Προσέγγισης και σε κάθε Πύργο Ελέγχου Αεροδρομίου, αντίστοιχα, έως οκτώ (8) θέσεις εργασίας το μέγιστο συνολικά.

(γ) Advanced Surface Movement Guidance and Control System (A-SMGCS) ή ένα σύστημα multilateration ισοδύναμων δυνατοτήτων, για παροχή Routing, Guidance, Surveillance and control αεροσκαφών και οχημάτων, εντός του αεροδρομίου των Χανίων με ανάλογο τερματικό εξοπλισμό στους εν λόγω Πύργους Ελέγχου Αεροδρομίου.

Η προμήθεια και το κόστος των ανωτέρω αναφερόμενων συστημάτων σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές και τις απαιτήσεις λειτουργίας που θα εκδοθούν από την ΠΑ, καθώς και η παροχή αρχικής εκπαίδευσης του προσωπικού που θα απαιτηθεί για την λειτουργία και χρήση αυτών, έως πενήντα (50) άτομα το μέγιστο, θα καλυφθεί από τον Παραχωρησιούχο.

Αφού τεθούν σε πλήρη λειτουργία τα συστήματα που περιγράφονται στις παραγράφους 6.4.3(α), (β) και (γ) ανωτέρω, η ΠΑ θα τα παραλάβει και θα είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία και τη συντήρησή τους.

Τα δεδομένα

Σήμερα το αεροδρόμιό μας έχει τη δυνατότητα να δέχεται τρεις το πολύ πτήσεις ανά ώρα. Αν η Ανδραβίδα διέθετε ένα σύγχρονο σύστημα, θα μπορούσε να εξυπηρετήσει μέχρι και οκτώ πτήσεις ανά ώρα. O τουριστικός πράκτορας Γιάννης Φιλιπποπολίτης, ο οποίος εδώ και 35 χρόνια συμμετέχει ανελλιπώς στην WTM, μεταφέροντας το κλίμα από το Λονδίνο στην εφημερίδα μας, τόνισε ότι κάθε χρονιά είναι σημαντική καθώς ο τουρισμός είναι ένα προϊόν ευμετάβλητο και συνέχεια, αλλάζουν οι συνθήκες και οι απαιτήσεις. «Συνεχώς εξελίσσεται και για αυτό πρέπει να ενημερωνόμαστε και να γνωρίζουμε τις τάσεις του τουρισμού. Υπάρχει ενδιαφέρον για τη Ζάκυνθο. Tα σημαντικότερα θέματα είναι των slots. Η κα Γκερέκου υποσχέθηκε αμέριστη βοήθεια στο θέμα των slots και αλλαγή του ραντάρ της Ανδραβίδας που μας έχει ταλαιπωρήσει και που έχει γίνει τροχοπέδη στην ανάπτυξη του νησιού», υπογραμμίζει ο κ. Φιλιπποπολίτης.

Οι ξενοδόχοι του νησιού ζητούν να δοθεί άμεσα λύση, ενώ υπολογίζεται ότι αν δεν λυθεί το ζήτημα τους επόμενους μήνες, το 2020 θα φτάσουν στο νησί μας 100.000 λιγότεροι επισκέπτες! Οι Σύλλογοι Ξενοδόχων επισημαίνουν ότι η επικρατούσα κατάσταση έχει αρνητικές επιπτώσεις και στην τοπική, αλλά και στην εθνική οικονομία, πολύ δε περισσότερο μετά και την χρεωκοπία της Thomas Cook, από την οποία η Ζάκυνθος υπέστη το μεγαλύτερο πλήγμα αναλογικά με άλλους προορισμούς.

Συνεχείς παρεμβάσεις

Μάλιστα, την ανησυχία τους έχουν εκφράσει και μέσω επιστολής που απέστειλαν στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το Υπουργείο Τουρισμού και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), στην οποία αφού εξέθεσαν το πρόβλημα και τόνισαν ότι: «Το σημαντικότερο πρόβλημα για τον τουριστικό προορισμό της Ζακύνθου είναι ότι, ενώ αρκετές Αεροπορικές εταιρείες επιλέγουν την Ζάκυνθο, δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν οι πτήσεις τους από το Αεροδρόμιο, με αποτέλεσμα να υπάρχει δραματική μείωση αφίξεων εξ’ αιτίας αυτής της τεχνικής αδυναμίας. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι ο τουρισμός είναι ο μοναδικός δυναμικός οικονομικός κλάδος της χώρας μας. Δεδομένου δε και του έντονου ανταγωνισμού που δεχόμαστε από τους άλλους μεσογειακούς προορισμούς του περίγυρου μας, είναι πραγματικά ανεπίτρεπτο ως χώρα να επιλέγονται τουριστικοί προορισμοί της Ελλάδος από τους τουρίστες και εξ’ αιτίας τέτοιων προβλημάτων, να αδυνατούν να μας επισκεφθούν με όλες τις αρνητικές επιπτώσεις που αυτό συνεπάγεται για την τοπική και εθνική οικονομία, αλλά και την εικόνα μας ως κράτους».

Δέσμευση από τον Υπ. Υποδομών

Να σημειωθεί ότι οι Σύλλογοι έχουν ζητήσει για το θέμα και τη συνδρομή του Βουλευτή Ζακύνθου, Δ. Ακτύπη, της Περιφερειάρχη Ρ. Κράτσα, του Δημάρχου Ζακύνθου, Ν. Αρετάκη και του Ξενοδοχειακού Επιμελητήριου Ελλάδος. Υπενθυμίζουμε ότι ο κ. Ακτύπης έθεσε το θέμα στην πρόσφατη συνάντηση που είχε με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή και το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου, Γ. Καραγιάννη. Σύμφωνα με τον κ. Ακτύπη: «Υπουργός και Γενικός Γραμματέας δεσμεύτηκαν να δοθεί άμεση λύση στο ζήτημα του απαρχαιωμένου εξοπλισμού του αεροδρομίου Ανδραβίδας, εξαιτίας του οποίου μειώνεται δραματικά η προσεδάφιση αεροσκαφών στο νησί μας. Με την ολοκλήρωση του έργου αντικατάστασης του παλιού αυτού εξοπλισμού με άλλον τελευταίας τεχνολογίας, εκτιμάται η κατακόρυφη αύξηση των πτήσεων στο αεροδρόμιο της Ζακύνθου. Έτσι, θα δοθεί λύση σε ένα από τα πάγια αιτήματα των τουριστικών επιχειρήσεων του νησιού μας».

Ημέρα Ζακύνθου