Αεροδρόμιο Ζακύνθου: απαρχαιωμένο το σύστημα ραντάρ | Απαραίτητη η αντικατάσταση του συστήματος για αύξηση των πτήσεων

Και ενώ μιλάμε για ανάπτυξη και ενώ γκρινιάζουμε για υποδομές και λοιπά προβλήματα που θα προσελκύσουν ή θα αποτρέψουν τουρίστες από τον τόπο μας, παρουσιάζεται μπροστά μας η ολιγωρία της επίσημης πολιτείας που βάζει φρένο στις προσπάθειες ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού γενικότερα. Ο λόγος για ένα απαρχαιωμένο σύστημα ραντάρ, το οποίο αποδεικνύεται αρκετό για να αποτελέσει ανάσχεση σε πολλά θέματα.

 

Και ενώ μιλάμε για ανάπτυξη και ενώ γκρινιάζουμε για υποδομές και λοιπά προβλήματα που θα προσελκύσουν ή θα αποτρέψουν τουρίστες από τον τόπο μας, παρουσιάζεται μπροστά μας η ολιγωρία της επίσημης πολιτείας που βάζει φρένο στις προσπάθειες ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού γενικότερα. Ο λόγος για ένα απαρχαιωμένο σύστημα ραντάρ, το οποίο αποδεικνύεται αρκετό για να αποτελέσει ανάσχεση σε πολλά θέματα.

Και η Ζάκυνθος δυστυχώς συμπεριλαμβάνεται στα αεροδρόμια, μαζί με εκείνα της Ανδραβίδας, Χανίων, Άραξου και Κεφαλονιάς, που χρειάζονται αντικατάσταση των ραντάρ και προμήθεια αεροναυτικών βοηθημάτων και εξοπλισμού διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας.

Πρόκειται δηλαδή για αεροδρόμια των οποίων τα συστήματα συνεργάζονται για τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας σε ένα μεγάλο τμήμα του ελληνικού εναέριου χώρου, που περιλαμβάνει το Ιόνιο, τα δυτικά παράλια της χώρας (Στερεά, Πελοπόννησο) αλλά και τη δυτική Κρήτη.

Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν ότι ουσιαστικά μιλάμε για μια εκτεταμένη περιοχή από την αεροπορική κίνηση της οποίας επηρεάζονται, μεταξύ άλλων, προορισμοί όπως η Ζάκυνθος, η Κεφαλονιά, η δυτική Πελοπόννησος αλλά και τα Χανιά.

Οι παραπάνω προορισμοί προσέλκυσαν έντονα το ενδιαφέρον των τουρ οπερέιτορ αλλά και ξένων τουριστών τα τελευταία χρόνια. Η αυξημένη μάλιστα ζήτηση από το εξωτερικό είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθούν και τα αιτήματα για slot αεροπορικών δρομολογίων προς την περιοχή. Η άνοδος της ζήτησης, μάλιστα, συνέπεσε χρονικά με το πέρασμα των αεροδρομίων της περιοχής (Κέρκυρα, Ζάκυνθος, Κεφαλονιά, Άκτιο, Καλαμάτα, Χανιά) στη διαχείριση της Fraport Greece.

Όπως υποστηρίζουν επιχειρηματίες των περιοχών, υπάρχει ενδιαφέρον για πρόσθετα αεροπορικά δρομολόγια από τουρ οπερέιτορ και αεροπορικές εταιρείες, αλλά καταγράφεται περιορισμένος αριθμός ελεύθερων slot.

Το απίστευτο είναι πως τη σχετική δαπάνη μαζί με το κόστος εκπαίδευσης προσωπικού υποχρεούται να καλύψει εξ ολοκλήρου η Fraport Greece καθώς αποτελεί συμβατική της υποχρέωση όπως αναφέρεται στη σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από το ελληνικό Δημόσιο στην εταιρεία.

Στη σύμβαση προσδιορίζεται με λεπτομέρειες ο εξοπλισμός που θα πρέπει να αποκτηθεί για τα αεροδρόμια Ζακύνθου, Ανδραβίδας, Χανίων, Κεφαλονιάς και Άραξου.

Τα ξεπερασμένα συστήματα που θα πρέπει να αντικατασταθούν δεν επιτρέπουν σε αεροδρόμια όπως των Χανίων, της Κεφαλονιάς και της Ζακύνθου να αξιοποιήσουν το σύνολο της χωρητικότητάς τους. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, πάντως, τον τελευταίο μήνα καταγράφεται κινητικότητα για να ξεμπλοκάρει η προμήθεια των συστημάτων.

Ημέρα Ζακύνθου