Έρευνα: Αγωνία και αβεβαιότητα διακατέχει τους επιχειρηματίες της Ρόδου

Όπως προκύπτει από την έρευνα που διεξήγαγε η Dingo Marketing Team

 

Όπως προκύπτει από την έρευνα που διεξήγαγε η Dingo Marketing Team

Ολοκληρώθηκε η διεξαγωγή της έρευνας που διενήργησε η Dingo Marketing Team σε συνεργασία με φορείς της Ρόδου αναφορικά με την αντιμετώπιση της υγειονομικής και οικονομικής κρίσης που προκάλεσε η πανδημία COVID-19, και απευθυνόταν προς τις τουριστικές και εμπορικές επιχειρήσεις του νησιού.

Στόχος της έρευνας αυτής στην οποία συμμετείχαν η περιφέρεια, ο δήμος, η ‘Eνωση Ξενοδόχων και ο σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου ήταν να ληφθεί ο «σφυγμός» των επιχειρήσεων και των προβληματισμών τους σε σχέση με την κατάσταση, ώστε να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα που θα συμβάλουν σε προτάσεις αντιμετώπισης.

Από την επεξεργασία των ερωτηματολογίων που συμπληρώθηκαν ηλεκτρονικά και ξεπέρασαν, σύμφωνα με πληροφορίες, τα 250 καταγράφηκε η αγωνία των επιχειρηματιών του τουρισμού και η ανάγκη για στήριξη των επιχειρήσεών τους με κάθε τρόπο ώστε να αντιμετωπίσουν τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται.

Το ερωτηματολόγιο

Το ερωτηματολόγιο απευθυνόταν σε ξενοδοχεία, εμπορικές/τουριστικές επιχειρήσεις συνεχούς λειτουργίας, τουριστικά πρακτορεία, ή άλλου είδους εμπορικές ή τουριστικές επιχειρήσεις εποχικής λειτουργίας.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα από τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου, το 57,1% ήταν ξενοδοχείο, το 21,2% άλλου είδους εμπορική ή τουριστική επιχείρηση εποχικής λειτουργίας, το 11% εμπορική/τουριστική επιχείρηση συνεχούς λειτουργίας και το 10,6% τουριστικό πρακτορείο.

Οι ερωτηθέντες στο ερώτημα αν θα πρέπει να δοθεί ή όχι βάρος στην υγεία, απάντησαν σε ποσοστό 98,8 ότι θα πρέπει να δοθεί βάρος στον τομέα της υγείας ενώ στο ερώτημα αν η σεζόν του 2020 έχει χαθεί, αν θα είναι μικρότερης διάρκειας ή αν θα έχουμε επιμήκυνση, η συντριπτική πλειοψηφία και συγκεκριμένα το 51,4% απάντησε ότι θα έχουμε φέτος μικρή σεζόν. Το 39,3% απάντησε ότι η σεζόν έχει χαθεί και το 9,3% ότι θα έχουμε μικρή επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Επίσης, στο αν θα ήθελαν συμβουλές για την επιβίωση της επιχείρησής τους, σχεδιασμό και ιδέες στρατηγικής μάρκετινγκ, λύσεις δημιουργικού μαρκετινγκ εν μέσω κρίσης ή αν επιθυμούν διακοπή όλων των ενεργειών μάρκετινγκ με τις όποιες συνέπειες, οι ερωτηθέντες απάντησαν ως εξής:

- 46,2% επιθυμεί συμβουλές για την επιβίωση της επιχείρησης
- 32,8% επιθυμεί λύσεις δημιουργικού μάρκετινγκ εν μέσω κρίσης
- 19,4% επιθυμεί σχεδιασμό και ιδέες στρατηγικής μάρκετινγκ
- 1,6% επιθυμεί διακοπή όλων των ενεργειών μάρκετινγκ.

Ένα άλλο ερώτημα που τέθηκε ήταν αν το budget για το marketing που δαπανάται εν μέσω της κρίσης στην κάθε επιχείρηση, έχει μειωθεί ή έχει αυξηθεί και αν αυτό, μετά το πέρας της πανδημίας θα μειωθεί ή θα αυξηθεί.

Η συντριπτική πλειοψηφία απάντησε ότι αυτό έχει μειωθεί σε ό,τι αφορά το πρώτο σκέλος ενώ στο δεύτερο σκέλος ότι αυτό θα αυξηθεί σημαντικά.

Στο ερωτηματολόγιο υπήρχε και η ερώτηση πώς βλέπει κάποιος το μέλλον του τουρισμού στη Ρόδο με τους ενδιαφερόμενους να πρέπει να επιλέξουν ανάμεσα σε πέντε κατηγορίες.

Συγκεκριμένα, το ότι «δεν θα επιστρέψουμε ποτέ ξανα στα επίπεδα του 2019» συγκέντρωσε ποσοστό 8,5%, το ότι «του χρόνου (2021) θα «πλημμυρίσουμε» από κόσμο» συγκέντρωσε το 22,3%, το ότι «Θα πάρει 2-3 χρόνια για να επιστρέψουμε στα επίπεδα του 2019» συγκέντρωσε 21,5%, το ότι «το νησί θα χρειαστεί εξαιρετικά μεγάλη προβολή» συγκέντρωσε ποσοστό 42,1%, το ότι «θα είναι μεγάλη ευκαιρία για την Ρόδο, μόλις λήξει σε παγκόσμιο επίπεδο η επιδημία» ποσοστό 34,8% και τέλος το ότι «νέες μορφές τουριστικών επιχειρήσεων θα αναδυθούν» συγκέντρωσε ποσοστό 25,5%. Επίσης, οι επιχειρήσεις καλούνταν να δηλώσουν κατά πόσο συμφωνούν ή διαφωνούν με το ότι λόγω της αυξημένης χρήσης του internet ως αποτέλεσμα του παρατεταμένου εγκλεισμού στο σπίτι, οι πελάτες θα προτιμούν πλέον περισσότερο να κάνουν τις κρατήσεις τους online. Η απάντηση «συμφωνώ απόλυτα» συγκέντρωσε ποσοστό 33,6%.

Τέλος, στο ερωτηματολόγιο υπήρχε και η ερώτηση συνολικά, πώς βλέπει τη βραχυπρόθεσμη (0-4 μήνες) επίπτωση της κατάστασης λόγω του COVID-19 ο κάθε επιχειρηματίας στην επιχείρησή του, και τη μεσοπρόθεσμη (4+ μήνες) επίπτωση της κατάστασης σε αυτήν.

Στο πρώτο ερώτημα το 56,3% απάντησε ότι οι επιπτώσεις βραχυπρόθεσμα θα είναι πολύ μεγάλες, ενώ στο δεύτερο η απάντηση ότι οι επιπτώσεις θα είναι και μεσοπρόθεσμα μεγάλες συγκέντρωσε ποσοστό 43,3%.

Η Ροδιακή