ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
60ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ
14o ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΦΟΡΟΥΜ ΕΚΔΟΤΩΝ, CAPETOWN
3-6 Ιουνίου 2007
Με εξαιρετική επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 60ου Παγκόσμιου Συνεδρίου Εφημερίδων και 14ου Παγκόσμιου Φόρουμ Εκδοτών, στο Capetown.
Το παρόν έδωσαν πάνω από 1600 επαγγελματίες του Τύπου από 109 χώρες, ενώ ο ΣΗΠΕ συμμετείχε με τα μέλη του ΔΣ κο Ρίζο Δημήτρη και κο Περπερίδη Γιώργο, εκδότες των εφημερίδων ΛΑΜΙΑΚΟΣ ΤΥΠΟΣ και ΗΜΕΡΗΣΙΑ Κιλκίς, αντίστοιχα.
Την έναρξη του συνεδρίου πραγματοποίησαν Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας της Νοτίου Αφρικής, Thabo Mbeki, ο Πρόεδρος της Ένωσης των Εφημερίδων της Νοτίου Αφρικής και ο Πρόεδρος της Παγκόσμιας Ένωσης Eφημερίδων, Gavin O'Reilly ο οποίος επιβεβαίωσε για το 2006 ρεκόρ αύξησης στους ήδη υπαρκτούς πληρωτέους τίτλους εφημερίδων και επισήμανε ότι η βιομηχανία του Τύπου πραγματοποίησε επενδύσεις κεφαλαίου πάνω από 6 δις. δολάρια.
Κατά τις εργασίες του Συνεδρίου δόθηκε έμφαση στη νέα ψηφιακή εποχή και στις συνθήκες της σύγχρονης αγοράς. Τα συμπεράσματα υπήρξαν ευοίωνα για τον παραδοσιακό Τύπο ο οποίος διατηρεί την αξιοπιστία του σε σχέση με τα υπόλοιπα μέσα ενημέρωσης. Όπως σημείωσε ο Διευθυντής της παγκόσμιας Ένωσης Εφημερίδων , Timothy Balding: " Καθώς η ψηφιακή παλίρροια δυναμώνει όλο και περισσότερο είναι αξιοσημείωτο ότι ο παραδοσιακός Τύπος εξακολουθεί να είναι το Μέσο ενημέρωσης που προτιμά η πλειοψηφία των αναγνωστών». Και συμπληρώνοντας η Martha Stone, διευθύντρια του project για τη διαμόρφωση του μέλλοντος των εφημερίδων: «μολονότι υπάρχει η ένδειξη ότι σε μερικές περιοχές πέφτει η κυκλοφορία των εφημερίδων το ποσοστό των ανθρώπων που ενημερώνονται από το Internet και από τις εφημερίδες αυξάνεται ραγδαία».
Αναφορικά με τους νεαρούς αναγνώστες επηρεάζονται πρώτα από την τηλεόραση και έπειτα από το Internet. Ωστόσο βλέπουν τις εφημερίδες σαν ένα διαφορετικό μέσο ενημέρωσης το οποίο δεν απορρίπτουν.
Η καινοτομία, οι αλλαγές, η συνεχής διαφοροποίηση και οι πειραματισμοί είναι μια κουλτούρα που οι σύγχρονοι εκδότες καλούνται να υιοθετήσουν. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της εφημερίδας «Manchester Εvening Νews», όπου σε μια φθίνουσα περίοδο η εφημερίδα εισήγαγε, καινοτομώντας, ένα μοντέλο εφημερίδας ημι-πληρωτέο και ημι-δωρεάν: δωρεάν φύλλα στο κέντρο της πόλης και επί πληρωμή για τους συνδρομητές, μετατρέποντας το έντυπο στο μεγαλύτερο περιφερειακό τίτλο της Βρετανίας, σήμερα.
Από την εμπειρία μεγάλων εκδοτικών οίκων και από έρευνες είναι σαφές ότι το Internet δεν αποτελεί απειλή των εφημερίδων, αλλά συμπληρωματικό εργαλείο που είναι απαραίτητο στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή. Όλες οι εφημερίδες πρέπει να έχουν δυναμική ιστοσελίδα με το κομμάτι των on line μικρών αγγελιών ιδιαίτερα ενισχυμένο. Είναι σημαντικό να κατανοηθεί ότι οι εφημερίδες πρέπει να παρέχουν στους διαφημιστές τη δυνατότητα να προβληθούν οι πελάτες τους και στο διαδίκτυο. Η τοπική on line διαφήμιση είναι αυτή που προκαλεί την ανάπτυξη γενικότερα της on line διαφήμισης καθώς υπάρχει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης και κέρδους. Σε παγκόσμιο επίπεδο έχει παρατηρηθεί ότι η βιωσιμότητα των ιστοσελίδων των εφημερίδων εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις μικρές αγγελίες και όσες εφημερίδες δεν έχουν προνοήσει χώρο για μικρές αγγελίες στο διαδίκτυο θα ζημιωθούν σημαντικά.
Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη το Μάιο του 2007 σε 8749 ενήλικες από 7 Χώρες (Αμερική, Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Γερμανία, Αυστραλία) οι αναγνώστες περιμένουν από το Τύπο να αυξήσει την αντικειμενικότητά του, τις καλές και έγκυρες αναλύσεις, να αυξηθούν οι πληροφορίες που σχετίζονται άμεσα με τη ζωή των αναγνωστών, επιθυμούν σύγχρονο design των εφημερίδων και ελκυστική δημοσιογραφική γραφή. Η έρευνα προβλέπει για τα επόμενα 5 χρόνια σημαντική αύξηση της online πληροφόρησης. Η αξιοπιστία των εφημερίδων βαθμολογείται αρκετά καλά λαμβάνοντας 50 βαθμούς, σε μια κλίμακα από 1-100 βαθμούς.
Παραδοσιακές αξίες όπως το πάθος και η τόλμη παραμένουν στο προσκήνιο. Πάθος να υπηρετεί κανείς τη δημοσιογραφία και να ενημερώνει την κοινωνία, τόλμη να παίρνει ρίσκο και να μην επαναπαύεται στην επιτυχία ενός ιστορικού τίτλου.
Πληροφορίες:http://www.capetown2007.co.za