Θέματα προσωπικού που αφορούν τα ειδικά μέτρα της Κυβέρνησης

Εργατικά - Ασφαλιστικά

Δυνατότητα ορισμού προσωπικού ασφαλείας.
 Όλοι οι εργοδότες (όχι μόνο των επιχειρήσεων με αναστολή) μπορούν από 20-3-2020 έως 20-09-2020 με απόφασή τους να απασχολούν το 50% του προσωπικού τους κατ’ ελάχιστο 2 εβδομάδες τον μήνα συνεχόμενα ή διακεκομμένα χωρίς όμως να μειώσουν, στην περίοδο αυτή, το πλήθος των εργαζομένων. - Δες άρθρο 9 παρ. 1 της Π.Ν.Π. της 20ης Μαρτίου 2020

Δυνατότητα μεταφοράς προσωπικού σε επιχειρήσεις του ίδιου ομίλου.
 Οι εργοδότες των επιχειρήσεων που πλήττονται (βλέπε σχετική κατάσταση των ΚΑΔ), άρα όχι όλοι, μπορούν να μεταφέρουν προσωπικό από την μια επιχείρηση τους στην άλλη, αλλά όμως με κοινή συμφωνία. Κατά την διάρκεια του μέτρου ο εργοδότης δεν μπορεί να μειώσει το προσωπικό. - Δες άρθρο 10 παρ. 1 &2 της Π.Ν.Π. της 20ης Μαρτίου 2020

Απαγόρευση απόλυσης.
 Οι εργοδότες των επιχειρήσεων που βρίσκονται σε Αναστολή Δραστηριοτήτων και προβούν σε μείωση προσωπικού από την 18-3-2020 με απολύσεις, οι απολύσεις αυτές είναι άκυρες. - Δες άρθρο 11 παρ. 1 της Π.Ν.Π. της 20ης Μαρτίου 2020

Δυνατότητα Αναστολής Συμβάσεων Εργασίας.
 Οι εργοδότες των επιχειρήσεων που πλήττονται (πρέπει να έχουν ΚΥΡΙΟ ΚΑΔ κάποιον από αυτούς που δημοσιεύθηκαν για τις επιχειρήσεις που πλήττονται), άρα όχι όλοι, μπορούν να προβούν σε Αναστολή Συμβάσεων Εργασίας μέχρι ένα μήνα (από 20/3/2020 – 20/4/2020), μέρους ή όλου του προσωπικού τους προκειμένου να επιβιώσουν. Αν το πράξουν κατά την διάρκεια δεν μπορούν να απολύσουν κανέναν από αυτούς αλλά και για άλλο τόσο διάστημα. Οι εργαζόμενοι που θα υποστούν αυτό το μέτρο δικαιούνται αποζημίωσης ειδικού σκοπού. Η αποζημίωση αφορά και τους εργαζόμενους των επιχειρήσεων αυτών που λύθηκε η σύμβαση εργασίας τους από 1/3-20/3/2020 είτε με απόλυση είτε με οικειοθελή αποχώρηση. Η αποζημίωση είναι αφορολόγητη και ακατάσχετη. Το ΙΚΑ τους θα το πληρώσει το κράτος με ασφάλιση επί του ονομαστικού τους μισθού. - Δες άρθρο 11 παρ. 2 της Π.Ν.Π. της 20ης Μαρτίου 2020

Νέες Υποχρεώσεις Δηλώσεων σε ΕΡΓΑΝΗ

*Δήλωση «Προσωπικού Ασφαλείας» στο ΕΡΓΑΝΗ.
 Οι εργοδότες που θα εφαρμόσουν «Προσωπικό Ασφαλείας» θα πρέπει να κάνουν δήλωση σε ειδικό έντυπο στο ΕΡΓΑΝΗ στο τέλος κάθε μήνα. - Δες άρθρο 9 παρ. 2 της Π.Ν.Π. της 20ης Μαρτίου 2020

*Δήλωση «Μεταφοράς προσωπικού σε επιχειρήσεις του ίδιου Ομίλου» στο ΕΡΓΑΝΗ.
 Οι εργοδότες που θα εφαρμόσουν «Μεταφορά Προσωπικού σε επιχειρήσεις του ίδιου Ομίλου» θα πρέπει να κάνουν δήλωση σε ειδικό έντυπο στο ΕΡΓΑΝΗ. Σε αναμονή ο τρόπος και ο χρόνος. - Δες άρθρο 10 παρ. 4 της Π.Ν.Π. της 20ης Μαρτίου 2020

*Δήλωση Α.Π.Δ. «Αναστολής Συμβάσεων Εργασίας» στο ΕΡΓΑΝΗ.
 Οι εργοδότες που θα εφαρμόσουν την «Αναστολή Συμβάσεων Εργασίας» θα πρέπει υποβάλλουν Α.Π.Δ. στο ΕΡΓΑΝΗ. Σε αναμονή ο τρόπος και ο χρόνος. - Δες άρθρο 11 παρ. 2 της Π.Ν.Π. της 20ης Μαρτίου 2020

*Υπεύθυνη Δήλωση Εργοδότη για την «Αναστολής Συμβάσεων Εργασίας» ή «Απαγόρευσης Λειτουργίας στο ΕΡΓΑΝΗ για αποζημίωση προσωπικού.
 Οι εργοδότες που θα εφαρμόσουν την «Αναστολή Συμβάσεων Εργασίας» ή έχουν τεθεί σε «Απαγόρευση Λειτουργίας» θα πρέπει υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση στο ΕΡΓΑΝΗ που θα δηλώνουν τους εργαζομένους που αφορούν τα μέτρα αυτά. Στην δήλωση αυτή πρέπει να συμπεριλάβουν και τους εργαζόμενους που λύθηκε η σύμβαση εργασίας τους από 1/3-20/3/2020 είτε με απόλυση είτε με οικειοθελή αποχώρηση. Μετά την υποβολή πρέπει να δώσουν στον εργαζόμενο αυθημερόν αντίγραφό της με τον αριθμό πρωτοκόλλου υποβολής. Αν ο εργοδότης δεν το πράξει και έτσι ο εργαζόμενος απολέσει την αποζημίωση τότε ο εργοδότης αποκλείεται από τα ευνοϊκά μέτρα αναστολής οφειλών προς το Δημόσιο. Σε αναμονή ο τρόπος και ο χρόνος. - Δες άρθρο 11 παρ. 2 της Π.Ν.Π. της 20ης Μαρτίου 2020

*Υπεύθυνη Δήλωση Εργαζομένου για την «Αναστολής Συμβάσεων Εργασίας» ή «Απαγόρευσης Λειτουργίας της Επιχείρησης» στο ΕΡΓΑΝΗ για λήψη της αποζημίωσης.
 Οι εργαζόμενοι που υπάχθηκαν στην «Αναστολή Συμβάσεων Εργασίας» ή στην «Απαγόρευση Λειτουργίας της Επιχείρησης» θα πρέπει υποβάλλουν και αυτοί υπεύθυνη δήλωση στο ΕΡΓΑΝΗ που θα δηλώνουν τα προσωπικά τους στοιχεία (θα συμπληρώνονται αυτόματα από το ΕΡΓΑΝΗ), τον ΙΒΑΝ τους και τον αριθμό πρωτοκόλλου της υπεύθυνης δήλωσης του εργοδότη που αναφέραμε αμέσως πριν.. Σε αναμονή ο τρόπος και ο χρόνος. - Δες άρθρο 11 παρ. 2.Δ της Π.Ν.Π. της 20ης Μαρτίου 2020

Προτάσεις ΣΗΠΕ στον κ. Πέτσα εν μέσω απειλής εξάπλωσης της κορωνοΐωσης

Προς: Κο Στέλιο Πέτσα,
Υφυπουργό στον Πρωθυπουργό
& Κυβερνητικό Εκπρόσωπο
Κοιν. κο Γιάννη Μαστρογεωργίου
Γ. Γραμματέα Ενημέρωσης,

Αθήνα, 16/3/2020
Αρ. Πρωτ: 4350

Αξιότιμε κε Υπουργέ,

Ο Τύπος, ειδικότερα ο ημερήσιος περιφερειακός, πρέπει να παραμείνει «εν κινήσει» αυτές τις δύσκολες ώρες, που ο πληθυσμός δοκιμάζεται από την απειλή εξάπλωσης της κορωνοΐωσης και τα περιοριστικά μέτρα για τον περιορισμό της. Εν κινήσει, όπως ακριβώς και τα φορτηγά πλοία που μετέφεραν προμήθειες προς τον στρατό των συμμάχων και τον χειμαζόμενο πληθυσμό, κατά τον β' παγκόσμιο πόλεμο, διασχίζοντας τον Ατλαντικό παρά τους κινδύνους και τις απώλειες.

Δεδομένου μάλιστα ότι η κυκλοφορία του σε μεγάλο βαθμό είναι συνδρομητική, η διατήρηση του δικτύου διανομής κρίνεται πρόσφορη και για τη διάδοση των αναγκαίων μηνυμάτων των Αρχών προς τους πολίτες με τον έγκυρο τρόπο που ενυπάρχει στον έντυπο λόγο και τον χαρακτηρίζει.

Αναλόγως, οι ιστοσελίδες του περιφερειακού Τύπου, όπου επίσης απευθύνεται η μεγάλη πλειονότητα του αναγνωστικού κοινού σε ολόκληρη την Επικράτεια, ικανοποιούν τις ανάγκες επικοινωνίας, ιδιαιτέρως τώρα, που οι συνθήκες δυσκολεύουν λόγω των περιορισμών στην κίνηση των πολιτών.

Προτάσεις

- Η διατήρηση των περιφερειακών επιχειρήσεων Τύπου «εν κινήσει» επιβάλλει την ταχύτερη δυνατή υλοποίηση των μέτρων στήριξης, όπως αναφέρονται στον νόμο 4674/2020.

- Η πρόταση του ΣΗΠΕ για την προστασία των θέσεων εργασίας, στοιχειώδης προϋπόθεση του «εν κινήσει», είναι η επιδότηση τους σε τρεις κλίμακες. 1.- Πλήρης απασχόληση. 2.- Ημιαπασχόληση και 3.- Ωρομίσθιο.

- Τα δικαιολογητικά για την σύνταξη του καταλόγου των ωφελουμένων επιχειρήσεων αντλούνται από την ΕΡΓΑΝΗ, τον ΕΦΚΑ, τις ΑΠΔ. Το ύψος της επιδότησης κλιμακώνεται με οροφή εκείνη προς την πλήρη απασχόληση, που συνιστά και το τεκμήριο της υπαγωγής της επιχείρησης Τύπου στο οικείο Μητρώο.

- Η υποχρέωση της Πολιτείας είναι η καταβολή της ενίσχυσης το συντομότερο και αναδρομικά εφόσον ματαιώθηκε για το 2019 αν και αποτελεί οφειλόμενη μερική αποκατάσταση των απωλειών των επιχειρήσεων Τύπου από τη μεγάλη αύξηση των ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων.

- Η επικείμενη έκδοση ΚΥΑ θα μπορούσε αφού ικανοποιήσει την αναδρομική υποχρέωση του 2019 να αναπτύξει το Πρόγραμμα προστασίας των θέσεων εργασίας σε βάθος τουλάχιστον τετραετίας, και πάντως εκκινώντας εντός του α΄εξαμήνου του 2020.

Ειδικότερα γι' αυτήν την περίοδο κι επειδή περιορισμός της κίνησης αναπόδραστα προκαλεί περιορισμό της οικονομίας, ζητείται:

 Η ένταξη των επιχειρήσεων  τύπου για το προσωπικό τους  στις ευεργετικές διατάξεις που αφορούν:

- στην αναστολή της λειτουργίας των επιχειρήσεων με κυβερνητική εντολή (όλο ή μέρος του προσωπικού να απέχει από τα εργασιακά του καθήκοντα, λόγω έλλειψης αντικειμένου απασχόλησης, και να ληφθεί μέριμνα ώστε να λαμβάνει την προβλεπόμενη επιδότηση του προσωπικού των επιχειρήσεων που τελούν σε αναστολή λειτουργίας).

- στην αναστολή κατάθεσης ΦΠΑ και ασφαλιστικών υποχρεώσεων.

 Η αναστολή της εξυπηρέτησης οφειλών προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά Ταμεία, τουλάχιστον για το χρονικό διάστημα της ισχύος των περιοριστικών μέτρων.

 Η τροποποίηση των προϋποθέσεων για την ένταξη στο Μητρώο των επιχειρήσεων Τύπου για το 2021 όσον αφορά στον αριθμό των εκδόσεων αλλά και στο μέγεθος (αριθμός σελίδων) των εφημερίδων λόγω της επικράτησης των ειδικών συνθηκών επιβίωσης των επιχειρήσεων περιφερειακού Τύπου κατά την περιοριστική περίοδο που διανύουμε και που ελπίζεται να είναι σύντομη και να μην επαναληφθεί.

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Επίσκεψη ΣΗΠΕ, ΕΙΕΤ στον υπουργό Εργασίας, Γ. Βρούτση για το ασφαλιστικό και το Πρόγραμμα στήριξης του περιφερειακού Τύπου

Στο πλαίσιο του νομοσχεδίου Εργάνη 2 θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν και τα ζητήματα που προέκυψαν με την πρόσφατη, αιφνίδια και μεγάλη αύξηση των ασφαλιστικών υποχρεώσεων αλλά και της φορολογικής επιβάρυνσης των επιχειρήσεων περιφερειακού Τύπου. Αυτό δήλωσε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Γ. Βρούτσης στις αντιπροσωπείες του Συνδέσμου Ημερήσιων Περιφερειακών Εφημερίδων (ΣΗΠΕ) και της Ένωσης Ιδιοκτητών Επαρχιακού Τύπου (ΕΙΕΤ), που τον επισκέφθηκαν τη Δευτέρα (3/2) στο Γραφείο του. Με δεδομένο μάλιστα το γεγονός ότι το ευεργετικό για τις εφημερίδες πλαίσιο, που καταργήθηκε στην προηγούμενη ασφαλιστική μεταρρύθμιση Κατρούγκαλου),
στηριζόταν στην συμμετοχή του κρατικού προϋπολογισμού, ο υπουργός επεσήμανε την ανάγκη αναζήτησης δημοσιονομικού πόρου προς τούτο. Μάλιστα κάτι τέτοιο θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελεί σκέλος Προγράμματος υποστήριξης του περιφερειακού Τύπου, που είναι το ζητούμενο αντικείμενο και έχει απασχολήσει τουλάχιστον δυο φορές προσφάτως τον διάλογο του ΣΗΠΕ με τον αρμόδιο για τα θέματα Τύπου, υφ. στον πρωθυπουργό, Στ. Πέτσα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο υπουργός επέκρινε την καθιέρωση τέλους 2% επί του τζίρου των επιχειρήσεων περιφερειακού Τύπου υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ, αποδίδοντας το στις επιλογές της προηγούμενης κυβέρνησης και πάντως επιφυλάχτηκε για τις δικές του ενέργειες μετά την έκδοση της απόφασης επί της προσφυγής στο ΣτΕ, που εκκρεμεί.

Στην συνάντηση μεταξύ Βρούτση, των επιτελικών στελεχών του και των εκπροσώπων ΣΗΠΕ και ΕΙΕΤ, ο υπουργός παρουσίασε τις ρυθμίσεις του νέου ασφαλιστικού, η διαβούλευση για το οποίο ολοκληρώνεται. Επεσήμανε την πρόθεσή του να συνεργαστεί με τους εκπροσώπους των περιφερειακών επιχειρήσεων Τύπου αμέσως μετά την ψήφιση του ασφαλιστικού νομοσχεδίου και ζήτησε την κατάθεση υπομνήματος από τον Σύνδεσμο και τις Ενώσεις για την εξέλιξη του μισθολογικού κόστους όπως διαμορφώθηκε τα τελευταία χρόνια από την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών.

Την αντιπροσωπεία του ΣΗΠΕ αποτέλεσαν ο πρόεδρος του δ.σ., Ε. Αθανασίου ο γ.γ., Γ. Κατσαΐτης και η ταμίας, Ν. Σαμαρά. Την ΕΙΕΤ εκπροσώπησε ο νομικός σύμβουλος της Ένωσης, Φ. Πανταζής.