Εμφανίστηκαν και στην Κομοτηνή οι σταθμοί φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ο σταθμός φόρτισης στο χώρο του Kosmoplus στην Σισμάνογλου το πρώτο βήμα για αυτό που θεωρείται το μέλλον της αυτοκίνησης

 

Ο σταθμός φόρτισης στο χώρο του Kosmoplus στην Σισμάνογλου το πρώτο βήμα για αυτό που θεωρείται το μέλλον της αυτοκίνησης

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα είναι ένα σπάνιο είδος, παρόλο που στην υπόλοιπη Ευρώπη έχει αρχίσει να κινείται δυναμικά. Αυτό φάνηκε και το 2019, όταν και οι πωλήσεις τους ήταν ελάχιστες, σε σχέση τόσο με τα συμβατικά οχήματα, όσο και με τα υβριδικά, παρόλο που πέρυσι υπήρχαν 9 μοντέλα διαθέσιμα στην Ελληνική αγορά.

Σύμφωνα λοιπόν με στα στοιχεία, ενώ οι πωλήσεις των υβριδικών μοντέλων αναρριχήθηκαν στο 5,8%, αυξημένες αρκετά σε σχέση με το 2018 που ήταν στο 3,5%, οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν ξεπέρασαν το 0.4% επί του συνόλου των πωλήσεων στα καινούργια αυτοκίνητα.

Σε απόλυτους αριθμούς, το 2019 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 200 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν οι πωλήσεις καινούργιων οχημάτων ( βενζίνης και ντίζελ) άγγιξαν τις 110.000 μονάδες.

Τα αίτια για την μη εμπιστοσύνη των Ελλήνων οδηγών στα ηλεκτρικά οχήματα είναι πολλαπλά, με ένα από αυτά να είναι η έλλειψη σταθμών γρήγορης φόρτισης στη χώρα μας, ιδιαίτερα σε σύγκριση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, που αναγκαστικά δυσχεραίνουν την χρήση τους πέρα των μεγάλων αστικών κέντρων.

Όμως με 20 νέα μοντέλα να αναμένεται να μπουν στην αγορά μέσα στο 2020, και μάλιστα σε διάφορες κατηγορίες, από μικρά μέχρι μεγαλύτερες κατηγορίες, όλο αυτό αναμένεται να αλλάξει δραματικά.

Πρώτο βήμα ο ταχυφορτιστής στην Κομοτηνή

Έτσι ήταν θέμα χρόνου να εμφανιστούν και οι φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κομοτηνή, με έναν 2x22kW tethered Blink Charger, που μπορεί να φορτίζει δύο οχήματα ταυτόχρονα, να εγκαθίσταται στο πάρκινγκ του Kosmoplus που βρίσκεται στην οδό Σισμάνογλου.

Η εγκατάσταση έγινε μέσα στον Μάρτιο, σύμφωνα με τον κ. Κώστα Χρυσουλάκη, που ασχολήθηκε από την πλευρά των καταστημάτων Kosmoplus με την όλη διαδικασία της εγκατάστασης τόσο στην Κομοτηνή όσο και στην Ξάνθη, όπου λειτουργεί επίσης ανάλογος σταθμός.

Όπως σημείωσε, ο φορτιστής είναι της εταιρείας blink, που φιλοδοξεί να τοποθετήσει 500 τέτοιους φορτιστές στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.

Τα μηχανήματα είναι αυτόματα, λειτουργούν με κάρτα και τηλεμέτρηση, και έχουν GPS, ώστε όταν κάποιος αναζητήσει σταθμό στην περιοχή του, να μπορέσει να βρει τον κοντινότερο σε αυτόν.

Ενδιαφέρον υπάρχει για τα μηχανήματα, παρόλο που προς το παρόν αυτό είναι μικρό λόγω της έλλειψης οχημάτων.

Επειδή όμως υπολογίζεται ότι σε μία πενταετία το 50% των οχημάτων που θα πωλούνται θα είναι ηλεκτρικά, η ζήτηση αναμένεται να ανέβει κατακόρυφα.

Το σημαντικό για τους σταθμούς αυτούς είναι ότι είναι ταχυφορτιστές, και έτσι ενώ στο σπίτι με το οικιακό ρεύμα θα χρειαστεί για να φορτίσει ένα όχημα πέντε με έξι ώρες, με τον ταχυφορτιστή το όχημα θα χρειαστεί πολύ λιγότερη ώρα, ανάλογα με την μπαταρία του.

Βέβαια τα σημεία στα οποία τοποθετούνται οι ταχυφορτιστές, πρέπει να έχουν μεγάλη ισχύ ρεύματος, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί το δίκτυο και να γίνει κανονικά η φόρτιση.

Το γεγονός ότι θα αυξηθεί η χρήση του Ηλεκτρικού αυτοκινήτου φαίνεται, σημείωσε ο κ. Χρυσουλάκης, από το γεγονός ότι στην υπόλοιπη Ευρώπη υπάρχουν χιλιάδες τέτοια σημεία φόρτισης, και στην Ελλάδα μόλις ξεκινάμε να εγκαθιστούμε αυτούς τους σταθμούς.

Παρατηρητής της Θράκης