Κερδισμένοι και χαμένοι από την κρίση ~ Σε αναστολή 4.550 επιχειρήσεις στη Μαγνησία

Νέα δεδομένα στο επιχειρείν φέρνει το ηλεκτρονικό εμπόριο - Ποια είδη ξεπούλησαν στην κρίση - Πώς κινήθηκε η αγορά

 

Νέα δεδομένα στο επιχειρείν φέρνει το ηλεκτρονικό εμπόριο - Ποια είδη ξεπούλησαν στην κρίση - Πώς κινήθηκε η αγορά

Σε αναστολή εργασιών έβαλε η καραντίνα του κορονοϊού μία στις τέσσερις επιχειρήσεις στη Μαγνησία. Στον Βόλο και τη Μαγνησία εκτιμάται ότι περί τις 4.550 επιχειρήσεις ανέστειλαν τη λειτουργία τους βάσει των πράξεων νομοθετικού περιεχομένου. Τα σημεία πώλησης όμως που έμειναν ανοιχτά είδαν μείωση στην επισκεψιμότητά τους κατά 55%.

Η σταδιακή επιστροφή στη λειτουργία των επιχειρήσεων από αύριο Δευτέρα θα γίνει αναμφισβήτητα σε μία νέα κανονικότητα τόσο λόγω των κανόνων ασφαλείας όσων και λόγω των καινούργιων δεδομένων που αναπτύχθηκαν στην αγορά.

Η επισκεψιμότητα στο ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε κατά πέντε φορές σε σχέση με την προ κορονοϊού εποχή, ενώ ο τζίρος του αυξήθηκε κατά 400% όταν η αύξηση στον τζίρο των μάρκετ και των παντοπωλείων που πήραν και τη μεγαλύτερη πίτα της αγοράς ήταν μόλις 31%.

Ο γενικός γραμματέας του Επιμελητηρίου Μαγνησίας Βασίλης Ζαχείλας μιλά στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ για τους κερδισμένους και τους χαμένους από την πανδημία που ξεκίνησε όταν, για πρώτη φορά μετά πολλά χρόνια οικονομικής κρίσης, ο βηματισμός του επιχειρείν στον Βόλο και τη Μαγνησία είχε αρχίσει να αποκτά σταθερό βηματισμό και να καταγράφει θετικό πρόσημο στη δραστηριοποίησή του.

Ο κ. Ζαχείλας λέει ότι «οι καταναλωτές περιορίστηκαν σε αγορές ειδών διατροφής από τα μάρκετ. Ο κλάδος του τουρισμού και της εστίασης μηδένισε δεχόμενος τρομερό πλήγμα. Με μεγάλη δυσκολία θα ισορροπήσει η κατάσταση».

Ο ίδιος εκτιμά ότι η δυσκολία θα έρθει από τη μεγάλη ανεργία που θα δημιουργηθεί το επόμενο διάστημα, καθώς αν συνεχισθούν τα μέτρα, οι θέσεις θα μειωθούν κατά 50% στην εστίαση και τον τουρισμό.

Στην Ελλάδα το 15% των επιχειρήσεων ήταν σε αναστολή μετά το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης. Συνολικά 206.000 επιχειρήσεις ανέστειλαν τη λειτουργία τους. Στη Μαγνησία αυτές ήταν περίπου 4.550 από σύνολο 16.000.

Νέα δεδομένα στην αγορά

Το κλείσιμο των επιχειρήσεων και οι απαγορεύσεις στην κυκλοφορία είχαν ως αποτέλεσμα το καταναλωτικό κοινό να στραφεί στα μάρκετ και τα παντοπωλεία, όπου η αύξηση στην κατανάλωση ήταν της τάξεως του 31%.

Εντούτοις παρατηρήθηκε και ένα άλλο γεγονός. Ο κ. Ζαχείλας λέει ότι τα σημεία που παρέμειναν ανοιχτά όπως μάρκετ, παντοπωλεία, λαϊκή αγορά, φούρνοι, είδαν τη προσέλευση που είχαν να μειώνεται κατά 55%.

Οταν λοιπόν η επιχειρηματικότητα καρκινοβατούσε και συνεχίζει να καρκινοβατεί το ηλεκτρονικό εμπόριο έπαιρνε τα πάνω του. Ο κ. Ζαχείλας λέει ότι προσδιορίζεται ότι η επισκεψιμότητα στα ηλεκτρονικά καταστήματα αυξήθηκε κατά πέντε φορές. Ο τζίρος κατά 400%.

Τα προϊόντα που είδαν μεγάλη αύξηση στην κατανάλωση ήταν δικαιολογημένα όλα όσα είχαν να κάνουν με τους κανόνες ατομικής υγιεινής και προστασίας.

Αντισηπτικά gel είχαν αύξηση 450%, αντιβακτηριακά μαντιλάκια 300%, η αλκοολούχος λοσιόν 305%.

Επίσης μεγάλη αύξηση είχαν τα συμπληρώματα διατροφής ύψους 340%.

Πέραν των προϊόντων που ήταν σε πρώτη ζήτηση βάσει της επικρατούσας κατάστασης η κατανάλωση των τροφίμων αυξήθηκε κατά 34% τα προϊόντα για το νοικοκυριό αυξήθηκαν κατά 36% και τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής κατά 24%.

Ωστόσο, δεν είχαν την ίδια ανάπτυξη κύκλου εργασιών όλα τα σταθερά σημεία που έμειναν ανοιχτά στην καραντίνα παρά το γεγονός ότι μπορεί να συνδέονταν με τη διατροφή.

Σύμφωνα με τον κ. Ζαχείλα από την εικόνα που έχει το Επιμελητήριο Μαγνησίας προκύπτει ότι οι φούρνοι είδαν μείωση του τζίρου κατά 40%, τα κρεοπωλεία είχαν μείωση κατά 20% -25%, όλα τα take away καταστήματα της εστίασης είχαν μείωση του τζίρου 40%. Στα ζαχαροπλαστεία η μείωση έφθασε στο 55% - 60%.

Μόνο τα φαρμακεία κινήθηκαν ικανοποιητικά, τα οποία είδαν αύξηση του τζίρου κατά 70%.

Επίσης, η εικόνα είναι μοιρασμένη στα περίπτερα. Εκείνα που έμειναν ανοιχτά και ήταν συνοικιακά πήγαν πολύ καλύτερα σε αντίθεση με τα περίπτερα του κέντρου που έπιασαν πάτο, όπως και τα περιφερειακά του νομού.

Ξεπούλησαν προϊόντα τεχνολογίας

Τρελές δουλειές έκανε το ηλεκτρονικό εμπόριο ιδιαίτερα με τα προϊόντα τεχνολογίας.

Οι αγορές ηλεκτρονικών υπολογιστών αυξήθηκαν κατά 91%. Από κει και πέρα αύξηση ύψους 86% κατέγραψαν οι πωλήσεις φαρμακευτικών ειδών, 86% τα παιδικά παιχνίδια λόγω Πάσχα, 52% οι οικιακές συσκευές και η φροντίδα μαλλιών και προσωπική υγιεινή74%.

Ο κ. Ζαχείλας λέει ότι η επισκεψιμότητα στις πλατφόρμες που φιλοξενούν εταιρείες που κάνουν ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε κατά 82% όταν ήταν γύρω στο 24% - 25%.

«Αυτό δείχνει μία καινούργια τάση. Ολο και περισσότεροι πολίτες εμπιστεύονται το internet και κάνουν πολλές αγορές μέσω διαδικτύου. Είναι ευκαιρία για τους επαγγελματίες να αναπτύξουν ένα τέτοιο μέσο πώλησης. Μάλιστα, εμείς θα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε υπηρεσίες ανάπτυξης ηλεκτρονικών συστημάτων στα μέλη μας. Τον τρέχοντα μήνα τελειώνουμε ευρωπαϊκό πρόγραμμα με άλλες εφτά ευρωπαϊκές περιφέρειες για την ανάπτυξη των πωλήσεων μέσω e-shops στα μέλη μας. Υπολογίζουμε ότι η έναρξη θα γίνει από τον Ιούνιο και θα συνεχιστεί πιο δυνατά τον Σεπτέμβριο», καταλήγει.

Ταχυδρόμος Μαγνησίας