Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης: TEDxDUTH - Από κάθε έννοια προάγονται νέες σκέψεις και παράμετροι

Η πρώτη φοιτητική εθελοντική πρωτοβουλία του ΔΠΘ με στόχο την διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων που προωθούν καινοτόμες σκέψεις και ιδέες

 

Η πρώτη φοιτητική εθελοντική πρωτοβουλία του ΔΠΘ με στόχο την διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων που προωθούν καινοτόμες σκέψεις και ιδέες

Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης καλωσορίζει τον παγκόσμιο θεσμό του TEDx για πρώτη χρονιά με στόχο την προώθηση καινοτόμων ιδεών που αξίζει να διαδοθούν, ικανών να αποτελέσουν πρότυπα έμπνευσης. Το θέμα του πρώτου main event είναι το “Άτομο” και θα πραγματοποιηθεί στις 19 Οκτωβρίου, στην Αλεξανδρούπολη στο Grecotel Astir Egnatia υπό την αιγίδα του ΔΠΘ και μάλιστα τα εισιτήρια έχουν εξαντληθεί.

Το TED (ΤED = Technology -Entertainment – Design)είναι μια μη κερδοσκοπική οργάνωση με σκοπό την διάδοση νέων και καινοτόμων ιδεών. Τα συνέδρια του οργανισμού TED είχαν τεράστια απήχηση και για αυτό το λόγο ο οργανισμός επέτρεψε να γίνουν ανεξάρτητες και αυτόνομες ομιλίες και εκδηλώσεις παρομοίου τύπου σε όλο τον κόσμο. Το TEDx είναι ένα πρόγραμμα τοπικών και ανεξάρτητα οργανωμένων εκδηλώσεων που έχει ως στόχο να φέρει κοντά ανθρώπους για να μοιραστούν μια TED εμπειρία.

Στο πλαίσιο ενημέρωσης για την δράση της φοιτητικής νεοσυσταθείσας πρωτοβουλίας TEDxDUTH, πραγματοποιήθηκε ενημερωτικό pre-event στην Λέσχη Κομοτηναίων, το απόγευμα του Σαββάτου 12 Οκτωβρίου, στην Κομοτηνή. Το TEDxDUTH αποτελεί μια φοιτητική μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα πρωτοβουλία, η οποία διοργανώνεται από φοιτητές του ΔΠΘ από την Ξάνθη, Κομοτηνή, Ορεστιάδα και Αλεξανδρούπολη με στόχο την γεφύρωση της διαφορετικότητας και της απόστασης στην Θράκη και της διάδοσης καινοτόμων ιδεών πέραν των ορίων μιας πόλης.

Μέλη της οργανωτικής επιτροπής του TEDxDUTH παρουσίασαν τόσο θεωρητικά το πώς λειτουργεί το TEDx, όσο και πρακτικά χωρίζοντας στην συνέχεια τους παρευρισκόμενους σε ομάδες με διαφορετικές αρμοδιότητες η κάθε μία για την διοργάνωση μιας μεγάλης πολυδιάστατης εκδήλωσης με κεντρικό θέμα που επέλεξαν συλλογικά όσοι συμμετείχαν. Η Αλεξάνδρα Βλαχοπούλου, μέλος της experience team του TEDxDUTH, ανέβαλε την κύρια ενημερωτική παρουσίαση, ενώ η Δωροθέα Χρήστου, μέλος της ομάδας του Fundraising και ο Νίκος Φοίφης, μέλος της ομάδας Media and Promotion του TEDxDUTH, συντόνισαν την λειτουργία των οργανωτικών ομάδων για μία θεωρητική εκδήλωση από το κοινό. Η ομάδα κατάφερε με πολύ ευρηματικό και δημιουργικό τρόπο να δείξει πώς οι ιδέες της φοιτητικής κοινότητας μπορούν να αξιοποιηθούν και να γίνουν πράξη προς όφελος όλων μέσω του σχεδιασμού του TEDx.

«Θεωρήσαμε ότι θα ήταν όμορφο να υιοθετήσουμε το TEDx και στο ΔΠΘ»

Το TEDx είναι ένα φαινόμενο παγκόσμιας φήμης, το οποίο ξεκίνησε από την Καλιφόρνια την δεκαετία του 1970, και μετά από πολλά χρόνια έφτασε και στην Ελλάδα, σύμφωνα με την κ. Βλαχοπούλου. Μόνο την τελευταία δεκαετίας άρχισε να έχει ουσιαστική απήχηση στην Ελλάδα. «Επειδή βλέπουμε ότι η πρωτοβουλία TEDx γίνεται συχνά σε άλλα πανεπιστήμια της χώρας μας, θεωρήσαμε ότι θα ήταν πολύ όμορφο να υιοθετήσουμε και εμείς στο ΔΠΘ, αυτόν τον θεσμό, ο οποίος θα καθιερώνεται κάθε χρόνο», επεσήμανε η ίδια. Σκοπός του TEDx είναι να μοιράσει και να προωθήσει στον κόσμο μια ιδέα που θα τον αλλάξει με θέματα που επιλέγουν αυτοί που το διοργανώνουν, ισχυρίστηκε η κ. Βλαχοπούλου. Ένα TEDx σταματά να λειτουργεί με την διεκπεραίωση της εκδήλωσης. Γίνονται οι ομιλίες και οι σχετικές δραστηριότητες της εκδήλωσης και έπειτα δίνεται συνέχεια στην επόμενη οργανωτική ομάδα.

«Μια λέξη μπορεί να έχει τρελές παραμέτρους για να ερευνήσει κανείς»

Όλη η ιδέα του TEDx είναι να ευαισθητοποιήσει τους συμμετέχοντες και να ανακαλύψει νέες οπτικές για τον κόσμο, σύμφωνα με τον κ. Φοίφη. Προάγονται νέες σκέψεις και διαφορετικές προοπτικές με επίκεντρο το πώς μπορεί να καλυτερεύει συνέχεια το άτομο. Θέμα μπορεί να είναι το οτιδήποτε, από τον άνθρωπο, τον χρόνο μέχρι το μηδέν. «Στην ουσία το θέμα είναι μια λέξη η οποία μπορεί να έχει “τρελές” παραμέτρους για να ερευνήσει κανείς. Κοινωνική παράμετρο, φυσικοχημική, ακόμη και συναισθηματική», συμπλήρωσε ο ίδιος. Οι μόνοι περιορισμοί έγκειται σε κάποια υπερβολικά ευαίσθητα κοινωνικά ζητήματα, τα οποία θέλουν ιδιαίτερη μεταχείριση και προσοχή. Πάντως στο τέλος της εκδήλωσης ο θεατής θα έχει αποκομίσει κάτι νέο και πρωτότυπο.

«Αν υπάρχει πιστή στην ιδέα και καλή προώθηση οι δυσκολίες ξεπερνιούνται»

Παράλληλα το κομμάτι της χρηματοδότησης και εύρεσης πόρων είναι ζωτικής σημασίας για την υλοποίηση των εκδηλώσεων. «Υπάρχουν δυσκολίες για εμάς καθώς ένα εμπόδιο είναι ότι είμαστε το πρώτο TEDxDUTH», σύμφωνα με την κ. Χρήστου. Δεν έχει ξαναγίνει ουσιαστικά κάτι παρόμοιο και δεν είναι πιο δύσκολο να υπάρξει εμπιστοσύνη από τους χορηγούς. Γενικά υπάρχει τάση οι επιχειρήσεις να στηρίζουν πρωτοβουλίες, πόσο μάλλον των φοιτητών και των νέων, αλλά είναι θέμα χρόνου να γνωστοποιηθεί και να αγκαλιαστεί η ιδέα του TEDxDUTH. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν διαφημίζονται οι χορηγοί, ούτε προωθούνται προϊόντα ή υπηρεσίες κατά την διάρκεια των event. Απλά υπάρχει μια συνεργασία και υποστήριξη, η οποία ευχαριστείται θερμά μέσω κάποιας προβολής στις εκδηλώσεις. «Έχει ιδιαίτερη σημασία τι όνομα θα χτίσουμε τις επόμενες χρονιές. Αν υπάρχει πιστή στην ιδέα και καλή προώθηση οι δυσκολίες θεωρώ ότι ξεπερνιούνται», τοποθετήθηκε η ίδια.

«Μετά από ένα TEDx ακολουθεί προώθηση από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης»

Ο μόνος τομέας που συνεχίσει την δουλειά μετά από ένα TEDx είναι η ομάδα προώθησης των δράσεων μέσω των διαδικτυακών μέσων, ανέφερε ο κ. Φοίφης. Η ομάδα Media and Promotion ενημερώνει τον κόσμο τι έγινε εκείνη την μέρα, ποιοι μίλησαν και πόσοι παρευρέθηκαν και αν είχε επιτυχία η όλη εκδήλωση. Επιπρόσθετα προσεγγίζει νέο κόσμο ώστε να προετοιμάζεται το έδαφος για το νέο TEDx, αν όλα διεκπεραιωθούν με επιτυχία. Δεν είναι μόνο η εκδήλωση αυτή καθ’ αυτή, αλλά γίνονται κάποιες άλλες πρωτοβουλίες όπως ενημερωτικές συναντήσεις για το κεντρικό θέμα. Όλες οι παράλληλες δράσεις αφορούν την εκδήλωση και έχουν στόχο την υλοποίηση αναγκών για την εκδήλωση.

«Θέλουμε να κινητοποιήσουμε ενδεχομένως τους φοιτητές που θα αποτελέσουν την νέα οργανωτική επιτροπή»

Επιπρόσθετα ο κ. Φοίφης επεσήμανε ότι «το δύσκολο κομμάτι ήταν να πάρουμε το λογότυπο του TEDx και να το κάνουμε γνωστό στον κόσμο. Αυτό έγινε μέσω των social media,μέσω ιστοσελίδων, οποιασδήποτε πλατφόρμας προωθεί τέτοιες ενέργειες». Το γεγονός ότι προπωλήθηκαν τα εισιτήρια σε μια βδομάδα δείχνει ότι σε τέτοιες πρωτοβουλίες θέλει πολύ να συμμετάσχει ο κόσμος. Μόλις πραγματοποιηθεί το main event, θα συνεχιστεί η ενημέρωση σχετικά με όσα θα γίνουν στην Αλεξανδρούπολη. «Θέλουμε να κινητοποιήσουμε όσο περισσότερο κόσμο γίνεται και ενδεχομένως και κάποιους φοιτητές που θα αποτελέσουν την νέα οργανωτική επιτροπή του TEDxDUTH για την νέα χρονιά», υποστήριξε το μέλος της ομάδας Media and Promotion.

Τρίτη θεματική: «Πέρα από το άτομο»

Η τρίτη ενότητα του κεντρικού θέματος στο main event, ονομάζεται beyond the atom (πέρα από το άτομο), όπου προάγεται η δυναμική, που μπορεί να έχουν κάποιοι άνθρωποι ξεκινώντας από την οργανωτική του TEDx, ενημέρωσε ο κ. Φοίφης. Σαν ομάδα οι φοιτητές διαφορετικών σχολών σε άλλες πόλεις έρχονται όλοι μαζί να ενωθούν και να κάνουν πραγματικότητα μια αρχική ιδέα.«Αν υπάρχει όρεξη, ενέργεια και κοινή σκέψη από πολλά άτομα και ας είναι ο καθένας διαφορετικός μπορούν να γίνουν πάρα πολύ μεγάλα πράγματα. Ελπίζουμε φέτος το TEDxDUTH να είναι ένα από αυτά», εκτίμησε κλείνοντας ο ίδιος.

Βασίλης Κούγκουλος
Παρατηρητής της Θράκης