Η Σκιάθος έχει τρομερές δυνατότητες να καταστεί διεθνής προορισμός

Ο μάστερ του τουρισμού Νότης Μαρτάκης αναλαμβάνει την τουριστική πολιτική του νησιού

 

Ο μάστερ του τουρισμού Νότης Μαρτάκης αναλαμβάνει την τουριστική πολιτική του νησιού

Τον χαρακτηρίζουν μάστερ και γκουρού του τουρισμού. Ο Νότης Μαρτάκης , Διευθύνων σύμβουλος της MTC Group έχει αναλάβει τουριστικά Projects σε νησιά όπως η Μύκονος, η Πάρος , η Μήλος, η Άνδρος, η Τήνος και η Σύρος και πλέον αναλαμβάνει την τουριστική προώθηση της Σκιάθου. Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Ράδιο ΕΝΑ 102,5 και στον Γιώργο Καρεκλίδη τόνισε πως το νησί των Β. Σποράδων έχει τις δυνατότητες να καταστεί διεθνής προορισμός, ενώ επεσήμανε πως θα πρέπει να ανοιχτούν δρόμοι και προς τις ανερχόμενες τουριστικές αγορές όπως η Κορέα και το Βιετνάμ.

Την εκπόνηση ενός τεκμηριωμένου σχεδίου, με συγκεκριμένες επιμέρους δράσεις προβολής, προώθησης και διαφήμισης, για την στοχευμένη προβολή της Σκιάθου στην διεθνή αγορά, θα αναλάβει ο κ. Νότης Μαρτάκης, μετά από πρωτοβουλία του κ. Κουκουλάκη, δημοτικού συμβούλου και διευθύνοντα συμβούλου της Philian Hotel Groups με στόχο να αναδειχθεί η Σκιάθος ως επιλέξιμος προορισμός.

«Κάθε πράγμα θέλει και τον μάστορά του. Πλέον οι εκθέσεις δεν αποτελούν και το άπαν. Πριν από πολλά χρόνια, εγώ είμαι στον τουρισμό από τη δεκαετία του 70, οι εκθέσεις σε όλο τον κόσμο ήταν 4-5. Σήμερα κάθε πόλη έχει και την έκθεσή της. Επομένως ως μέσο ανάδειξης ενός προορισμού έχει χάσει και την αξία και τη σημασία του, χωρίς να σημαίνει ότι μπορούμε να αγνοούμε αυτές , στις οποίες πρέπει ο κάθε προορισμός να στρέφεται , είτε έχει κλαδικό περιεχόμενο, είτε έχει γενικότερο, όπως ήταν πρόσφατα η έκθεση στο Λονδίνο», σχολίασε ο κ. Μαρτάκης σχετικά με τις τουριστικές εκθέσεις.

Διαχείριση του προορισμού

Η δική του εταιρία και η ομάδα του, όπως ανέφερε, δεν ασχολείται μόνο με το μάρκετιγκ, αλλά προχωρά στη διαχείριση του προορισμού, γιατί όπως είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος «το θέμα δεν είναι απλώς να φέρνεις δημοσιογράφους να γράφουνε για την περιοχή σου να φεύγουν και μετά η ίδια η περιοχή να μην είναι σε θέση είτε να δημιουργήσει το follow up, ώστε να υπενθυμίζει την παρουσία της στη συγκεκριμένη αγορά, είτε να μην εκπέμπει το συγκεκριμένο μήνυμα, που θέλει να εκπέμψει με βάση τα στοιχεία του τουριστικού προϊόντος που διαθέτει η περιοχή. Το να φέρουμε έναν Blogger ή ένα δημοσιογράφο, ο οποίος γράφει για βουνά και να του παρουσιάζουμε τις θάλασσες, τότε κακώς τον φέραμε».

Εκείνο το οποίο χρειάζεται , σύμφωνα με τον ίδιο, είναι να υπάρχουν «χειρουργικές» μέθοδοι προσέγγισης των αγορών, γιατί υπάρχει ανταγωνισμός και από τρίτες χώρες και από το εσωτερικό και η Σκιάθος έχει τρομερές δυνατότητες να καταστεί ένας διεθνής προορισμός.

Επειδή η δεξαμενή άντλησης των επισκεπτών, συνέχισε, δεν είναι αστείρευτη εκείνο το οποίο χρειάζεται κάθε περιοχή, είναι να διασφαλίσει τους επισκέπτες που φέρνει ώστε να επαναλαμβάνουν την επίσκεψή τους.

«Ο στόχος είναι διπλός. Να δώσουμε το στίγμα του προορισμού, εκεί που θα έχει ανταπόκριση κι όταν αυτή η ανταπόκριση μετουσιωθεί σε πράξη, δηλαδή ο τουρίστας ανταποκριθεί και να έρθει και να φροντίσουμε με την κατάλληλη εκπαίδευση και μετεκπαίδευση των επαγγελματιών να μπορέσει αυτός ο επισκέπτης να φύγει ικανοποιημένος για να επαναλάβει και την επίσκεψη. Ίσως αυτό να είναι το μυστικό ή το βαθύτερο νόημα της κάθε προσπάθειας τουριστικής πολιτικής», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Επεσήμανε δε πως επειδή στον τουρισμό δεν εμπλέκονται μόνο οι αμιγώς τουριστικοί επαγγελματίες, αλλά οι πάντες και τα πάντα από τον οδηγό του ταξί, μέχρι τον οδηγό του λεωφορείου, τις υποδομές, τους δρόμους , χρειάζεται να υπάρχει τουριστική συνείδηση.

«Να βλέπουμε τον επισκέπτη μας ως φίλο και ως έναν άνθρωπο, ο οποίος θα μεταδώσει και ο ίδιος στη συνέχεια, αυτή τη φήμη που προσπαθούμε να χτίσουμε για τον προορισμό, στον περίγυρό του, στους φίλους του. Άρα κάθε μονάδα τουρίστα είναι για μιας μία επένδυση», τόνισε.

Το σχέδιο δράσης

Αυτή τη στιγμή ο κ. Μαρτάκης και η ομάδα του εκπονούν την πρόταση που θα υποβάλλουν στο Δήμο Σκιάθου για το 2020 σε ότι αφορά τις δράσεις και ενέργειες που θα πρέπει να γίνουν. Εκείνο που κοιτούν είναι να κάνουν έναν παράλληλο βηματισμό. Ο ένας βηματισμός είναι να κεφαλοποιηθούν οι αγορές, οι οποίες είναι καθιερωμένες για το νησί και ένα δεύτερο να βρεθούν τρόποι ανοίγματος σε νέες ανερχόμενες αγορές με διάφορες δράσεις.

«Ο στόχος είναι να μπορέσουμε να μεγαλώσουμε την πληρότητα στη βασική τουριστική περίοδο και βεβαίως να βρούμε τρόπους να την επεκτείνουμε, γιατί η επιτυχία ενός προορισμού δεν είναι μόνο το τρίμηνο ή το τετράμηνο μιας τουριστικής περιόδου, είναι να μπορέσει να δημιουργήσει προϋποθέσεις μιας μεγαλύτερης σε χρόνο κίνησης των επισκεπτών», υπογράμμισε ο κ. Μαρτάκης και συμπλήρωσε πως θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και όλες οι ανακατατάξεις που συμβαίνουν παγκοσμίως, όπως το Brexit, τα γεωπολιτικά δεδομένα τα οποία επηρεάζουν τον τουρισμό , η σοβούσα νέα ύφεση στην Ευρώπη, που αποτελούν «καμπανάκια» για την τουριστική πολιτική που διαμορφώνεται.

«Ναι» στην Κωνσταντινούπολη αλλά και σε άλλες αγορές

Ο κ. Μαρτάκης σχολίασε με πολύ θετικό τρόπο, τις προσπάθειες του Δήμου Σκιάθου να ανοιχθεί στην αγορά της Κωνσταντινούπολης, με τον Δήμαρχο κ. Τζούμα να ανακοινώνει τις προηγούμενες ημέρες από το Ράδιο ΕΝΑ την υλοποίηση εκδήλωσης στην Πόλη, στις 10 Δεκέμβρη για την τουριστική παρουσίαση της Σκιάθου.

«Θεωρώ ότι είναι μία πολύ σωστή κίνηση του Δημάρχου. Χρειαζόμαστε αυτή την αγορά. Μπορεί να φέρει και κόσμο και κόσμο που έχει τη δυνατότητα να ξοδέψει.Η αγορά της Κωνσταντινούπολης έχει τον κόσμο που θα είχε ενδιαφέρον να επισκεφθεί τη Σκιάθο κι εφόσον διατηρηθεί η σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη, δεδομένου ότι η Θεσσαλονίκη αποτελεί πόλο έλξης Τούρκων τουριστών, λόγω του Ατατούρκ κτλ, θα μπορούσαν να γίνουν και παράλληλες κινήσεις, να μοιράζεται κανείς μία πόλη με έναν παραθεριστικό προορισμό. Όλα αυτά αφού διασφαλίσουμε και την προσβασιμότητα. Εάν δεν υπάρχει αεροπορική σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη δεν έχει νόημα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Βέβαια ο ίδιος τόνισε πως χρειάζεται να κοιτάξουν και άλλες ανερχόμενες αγορές όπως η Ινδία, η Κορέα και το Βιετνάμ, όπου οι κάτοικοι- ταξιδιώτες αυτών των χωρών δείχνουν ένα ενδιαφέρον πολιτιστικό για την Ελλάδα.

Μαγνησία