Ελεύθερη ροή δεδομένων

Ελεύθερη ροή δεδομένων: Η ΕΕ θεσπίζει νέους κανόνες

Το Συμβούλιο ενέκρινε σήμερα τη μεταρρύθμιση που θα καταργήσει τα εμπόδια στην ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων μη προσωπικού χαρακτήρα εντός της ΕΕ. Οι νέοι κανόνες έχουν σχεδιαστεί με σκοπό την τόνωση της οικονομίας των δεδομένων και την ανάπτυξη των αναδυόμενων τεχνολογιών όπως τα διασυνοριακά αυτόνομα συστήματα και η τεχνητή νοημοσύνη. Επί της μεταρρύθμισης είχε επιτευχθεί προσωρινή συμφωνία με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις 19 Ιουνίου 2018.

Με την ενίσχυση του τομέα των δεδομένων βελτιώνεται η ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης. Η ελεύθερη ροή των δεδομένων αποτελεί βασικό στοιχείο για την ανάπτυξη και για τη δημιουργία θέσεων εργασίας και θα προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία για τις επιχειρήσεις μας. Από τώρα και στο εξής οι επιχειρήσεις θα μπορούν να επιλέγουν τον πάροχο υπηρεσιών νέφους που του ταιριάζει καλύτερα.

κα Margarete Schrambök, Ομοσπονδιακή Υπουργός της Αυστρίας για Ψηφιακά και Οικονομικά Θέματα και Πρόεδρος του Συμβουλίου

Σύμφωνα με τη μεταρρύθμιση απαγορεύονται οι περιορισμοί εντοπισμού δεδομένων που επιβάλλουν τα κράτη μέλη όσον αφορά τη γεωγραφική τοποθεσία για την αποθήκευση ή την επεξεργασία δεδομένων μη προσωπικού χαρακτήρα, εκτός εάν οι περιορισμοί εφαρμόζονται για λόγους δημόσιας ασφάλειας. Οι αρχές των κρατών μελών θα εξακολουθούν να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα, ακόμη και όταν αυτά βρίσκονται σε άλλη χώρα. Η πρόσβαση σε δεδομένα μπορεί να είναι αναγκαία, π.χ., για σκοπούς ρυθμιστικού ή εποπτικού ελέγχου.

Ο κανονισμός ενθαρρύνει επίσης την ανάπτυξη κωδίκων δεοντολογίας που θα διευκολύνουν τους χρήστες των υπηρεσιών επεξεργασίας δεδομένων να αλλάζουν παρόχους ή να μεταφέρουν τα δεδομένα τους πίσω στα δικά τους συστήματα ΤΠ.

Με τη σημερινή ψηφοφορία στο Συμβούλιο ολοκληρώνεται η νομοθετική διαδικασία σε πρώτη ανάγνωση. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε στις 4 Οκτωβρίου 2018. Ο κανονισμός αναμένεται να υπογραφεί από τα δύο θεσμικά όργανα κατά τη σύνοδο της ολομέλειας του Κοινοβουλίου στα μέσα Νοεμβρίου και στη συνέχεια να δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ. Θα ισχύσει δε άμεσα σε όλα τα κράτη μέλη έξι μήνες μετά τη δημοσίευσή του.

Ηλεκτρονικές Εκδόσεις και μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ

Ηλεκτρονικές εκδόσεις: Το Συμβούλιο εγκρίνει μεταρρύθμιση για την εφαρμογή μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ

Στις 6 Νοεμβρίου 2018, το Συμβούλιο εξέδωσε οδηγία σχετικά με την ευθυγράμμιση των κανόνων ΦΠΑ για τις ηλεκτρονικές και έντυπες δημοσιεύσεις. Τα κράτη μέλη θα μπορούν στο εξής να εφαρμόζουν μειωμένους, εξαιρετικά μειωμένους ή μηδενικούς συντελεστές ΦΠΑ και για τις ηλεκτρονικές δημοσιεύσεις.

Η έκδοση της οδηγίας για τις ηλεκτρονικές δημοσιεύσεις έπεται της πολιτικής συμφωνίας που επιτεύχθηκε στο Συμβούλιο της 2ας Οκτωβρίου. Δίνει τη δυνατότητα στα κράτη μέλη να εφαρμόζουν, εφόσον το επιθυμούν, μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ στο εθνικό τους δίκαιο.

Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες ΦΠΑ (οδηγία 2006/112/ΕΚ), η παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών φορολογείται με τον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ, ήτοι 15% τουλάχιστον, ενώ για τις έντυπες εκδόσεις μπορούν να ισχύουν διάφοροι συντελεστές.

Για τις έντυπες εκδόσεις - βιβλία, εφημερίδες και περιοδικά - τα κράτη μέλη έχουν τη δυνατότητα να εφαρμόζουν «μειωμένο» συντελεστή ΦΠΑ, δηλαδή τουλάχιστον 5 %. Ορισμένα έχουν δικαίωμα να εφαρμόζουν εξαιρετικά μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ (κάτω του 5 %) ή και μηδενικό συντελεστή (που συνεπάγεται έκπτωση του ΦΠΑ).

Η οδηγία θα δώσει στα κράτη μέλη που το επιθυμούν τη δυνατότητα να εφαρμόζουν μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ και στις ηλεκτρονικές δημοσιεύσεις. Εξαιρετικά μειωμένοι και μηδενικοί συντελεστές θα επιτρέπονται μόνον στα κράτη μέλη που τους εφαρμόζουν επί του παρόντος στις έντυπες εκδόσεις.

Οι νέοι κανόνες θα εφαρμοστούν προσωρινά, εν αναμονή της θέσπισης ενός νέου, «οριστικού» συστήματος ΦΠΑ. Η Επιτροπή εξέδωσε προτάσεις για το νέο σύστημα, χάρη στο οποίο τα κράτη μέλη θα διαθέτουν μεγαλύτερη ευελιξία απ’ ό, τι σήμερα όσον αφορά τον καθορισμό των συντελεστών ΦΠΑ.

World Press Trends 2018 Report Measuring the value of trust

World Press Trends 2018 report: Measuring the value of trust.

Frankfurt – 2018-10-04

The impact of trust on the performance of news and the revenues of news media companies worldwide is undeniable, according to the findings of WAN-IFRA’s annual World Press Trends report.

The report analyses the data collected from WAN-IFRA’s annual survey of more than 70 countries, in addition to the insights and data from its global partners, including ZenithOptimedia, IPSOS, PwC, and Chartbeat.

“For the press, securing a trusted relationship with its audience is not only an economic imperative but also a social and democratic obligation,” said Vincent Peyrègne, CEO of the World Association of Newspapers and News Publishers (WAN-IFRA).

“This year’s World Press Trends analysis shows that a lack of trust can cost publishers where it hurts most – with their audiences and advertisers, therefore impacting revenues. And, perhaps more profoundly, it is potentially costing them a central and pivotal role in their communities and society at large.”

This year's analysis was conducted by Dr. François Nel, Reader in Media Innovation at the Media Innovation Studio, University of Central Lancashire, Dr. Coral Milburn-Curtis, Associate Fellow at Green Templeton College, University of Oxford, and Prof. Castulus Kolo, Macromedia University of Applied Sciences, Munich (Germany).

In addition to the significant statistical evidence that trust impacts revenues, World Press Trends reports on the key performance indicators from 2017. Here are some of the findings:

  • Trust in media may be at an all-time low but trust in journalists and quality journalism is on the rise, particularly compared to platforms
  • Publishers’ primary revenue streams face increasing pressure, while digital reader revenue continues to grow.
  • Industry overall revenue (primary revenue streams) contracted by 1.8% (YoY 2016-2017), in large part due to the continued decline in print revenues which still make up about 90% of publishers’ revenues.
  • Publishers continue to turn their focus to a more user-, consumer-centric business model, as evidenced by audience revenues of $87 billion compared to $63 billion from advertising.
  • While print advertising continues to tumble (double digits in many western countries) and digital advertising growth remains slow, those revenues still make up nearly 42% of publishers overall revenue.
  • Despite the turmoil in digital advertising, total global ad spend continues to grow and to compete with tech giants (and pool resources and brand prestige), publishers are increasingly forming ad alliances all over the world.
  • Users are more likely to land directly on publishers sites (primarily from mobile) than they are to arrive there from social. But dark social (newsletters, etc.) are helping this direct relationship.
  • Despite print’s struggles through much of the world, recent research shows that time spent with print vs. digital is a different story.
  • Publishers have indeed accelerated innovation in the pursuit of digital transformation, but the lingering question is: Is it quickly enough?
  • A publisher’s ability to transform in this light depends on a number of regional, national, social, political factors, our research finds.

WAN-IFRA Members can download the report supported this year by Protecmedia for free (www.wan-ifra.org/wpt_report_2018); non-members can purchase the report. (Note to trade press: if you are interested in having the full report, email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.">Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.)